wat helpt is gewoon niet zeggen wat voren cijfer je hebt, of er in ieder geval niet mee op gaan scheppen. ik doe dat zelf ook en weet dat het moeilijk is om te niet te laten merken dat je ergens een 10 voor hebt gehaald, maar ik zit opzich wel in het zelfde schuitje
ik heb havo gedaan + 1 jaar heao en nu zit ik op een mbo, een beetje te laag voor mij, maar de cijfers zijn goed, niks lager dan een 7 (voor de niet computer vakken) alleen ga ik der niet mee opscheppen, ik zeg gewoon wat ik heb en ga niet zeiken dat het eigenlijk hoger moet zijn, want ik weet toch wel dat ik niet veel hoger zou halen
ook als je goed leert kan je dat gewoon zeggen, dus gewoon zeggen dat je die avond daar voor een paar uur hebt geleerd en daarom een hoog cijfer hebt gehaald en niet omdat je bent blijven zitten, je doet dit jaar iets en daar moet je trots op zijn
wat andere kinderen in je klas zeggen moet je je gewoon weinig van aan trekken
dat iedereen je haat das denk ik niet zo, je ouders zullen je in ieder geval niet haten, zo zijn ouders nou eenmaal niet, ze steunen je in alles wat je doet en vinden het juist fijn als je hoge cijfers haalt, alleen zullen ze boos op je zijn dat je dat het jaar der voor niet hebt gedaan.
je mentor zal je ook wel niet haten, ze zal alleen niet willen dat je zonder ziek te zijn naar huis gaat en zal je daar ook wel over aan spreken, maar als je gewoon zegt dat je het beu bent om de hele tijd het zwarte schaap van de klas te zijn, dan moet ze dat wel begrijpen
je mede klas genoten vinden je alleen maar een arogante bal en dat zou ik ook vinden als je gaat opscheppen over je 10, ze zullen je niet haten dat je hogere cijfers hebt
dus gewoon niet meer opscheppen over je cijfers en dan moet het een stukkie beter gaan en in de pauze's bij je oude klasgenoten gaan zitten, dan moet je jezelf al een stukkie beter voelen
|