Onderwerp: protest
Enkele bericht bekijken
Oud 16 February 2003, 12:42   #19
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by boertje

Zal ik jou dan vertellen hoe "vredelievend" amerika met hun wapens zijn???

In 1 van de miljoenen oorlogen die amerika heb gevoerd, ik weet nie precies meer welke, had Amerika gewonnen. Het leger van de tegenpartij trok zich terug naar hun eigen land en de oorlog was voorbij. Wat deed Amerika? die ging allemaal nieuwe soorten bommen op de terug trekkende troepen uitoefenen!!!. De oorlog was al voorbij!!!! Amerika is dus ook onbetrouwbaar met wapens.
Ik vind het niet echt overtuigend?
Je kunt wel doen alsof Amerika de boeman in de wereld is, het land dat alle oorlogen uitlokt en de oorzaak is van iedere oorlog... maar dan ga je een beetje voorbij aan de historie. Je kunt er gewoon niet onderuit dat de VS de enige supermacht in de wereld is, en dus als een van de weinige landen een verschil kan maken in de wereld. Neemt niet weg dat er best wat aan te merken is op de buitenlandse politiek van de VS. Ik vind het alleen wat jammer om nu eenzijdig negatieve voorbeelden eruit te pikken en te doen alsof Amerika alleen oorlogslustig en wreed is. Dan vergeet je dat de nazi's, japanners, iraqi's, vietcong, noord-koreanen etc. ook echt geen lieverdjes waren.
  Met citaat antwoorden