Enkele bericht bekijken
Oud 1 March 2003, 19:59   #1
Forza_vitess
Guest

Standaard vrouwen zijn niet automatisch volwassener

Ik ben het totaal niet eens met de stelling dat vrouwen van bijv. 17 meer volwassen zouden zijn dan jongens van 17. En dan kun je met mooie verhalen van professoren komen wat je wilt, maar het gaat er bij mij niet in. "Volwassenheid" is een relatief begrip. Sowieso, wanneer ben je geestelijk volwassen? Als je geen flauwe grappen meer maakt, als je constant pretentieus, met een air, "volwassen zit te wezen"? Dat zie ik in ieder geval wel vaak. Laat er geen misverstand over bestaan: puberende jongens op de middelbare school die irritant zitten te klieren, zijn niet per se minder volwassen. Ze zijn gewoon lol aan het maken, en denken niet constant: "oh jee sta ik nu niet voor lul? Straks heb ik nog een deuk in mijn imago". Je weet niet wat er in ze omgaat. Natuurlijk zijn er gasten die gewoon niet serieus kunnen doen, en dat zie je inderdaad minder bij vrouwen.
Maar aardig wat (niet alle natuurlijk) vrouwen van deze leeftijd hebben ook een uiterst onvolwassen trekje, kijk als voorbeeld maar naar het uitgaanscircuit waar 14-jarigen onder de make up met een breezer in de hand de volwassen vrouw aan het uithangen zijn. Dit is GEEN volwassen gedrag, dit is eerder te vergelijken met vadertje-moedertje-spelen. Nou hoeft het natuurlijk niet zo extreem te zijn, er zijn ook zat normalere meiden die in mijn ogen NIET geestelijk volwassen genoemd kunnen worden. Ze zijn oh zo serieus (meer humorloos), en hebben meerdere onvolwassen karaktertrekken, zoals het zeer kinderachtige achter elkaars rug om roddelen, aardig toen tegen iemand die je niet mag om die vervolgens achter haar rug af te kraken, en om on topic te blijven: eisen stellen aan het leeftijdsverschil van een potentiële vriend om vervolgens populair, volwassen, of zelfs "stoer" over te komen met hun 28-jarige vriend
Voordat een hoop flames te verduren krijg wil ik natuurlijk even kwijt dat lang niet alle vrouwen met een oudere vriend onder bovengenoemde opmerking vallen. Tuurlijk kun je ook gewoon vallen op oudere mannen, net zoals ik niet val op jongere meiden. Hetgeen ik hierboven gezegd heb is generaliserend en misschien erg overtrokken, ik weet het. Maar het ging me er even om om een vooroordeel weg te halen: mannelijke pubers zijn NIET per definitie kinderachtig/niet in staat tot de dingen waartoe een oudere jongen wel in staat is. Behalve materiële zaken dan.
Het enige wat ik wil, is dat mensen niet meer aan komen zetten met die achterlijke smoes dat mannen onvolwassener zijn dan vrouwen van dezelfde leeftijd.
  Met citaat antwoorden