Ik noem mezelf geen vegetarier want ik ben het niet 100 %. Maar ik denk wel voor iets van 90%.
Ten eerste is het onzin wat je zegt over die planten. Wanneer je dieren fokt gaan er nog veel meer planten aan, daarbij hebben planten geen zenuwen (die zenuwen zorgen er trouwens ook voor dat dieren WEL pijn voelen, de dieren worden NIET verdoofd zoals iemand hier volgens mij zei en staarten en snavels worden zo afgeknipt, kalfjes zitten vaak ik kleine kistjes en mannelijke kuikentjes worden bijna direct vergast of op andere niet zulke fijne wijze gedood).
Daarbij is het verspilling van de landbouwgrond aangezien zoveel graansoorten verloren gaan aan veevoedsel. Als we nou gewoon geen of minder vlees zouden eten zou er veel minder honger hoeven zijn in de wereld. Vlees is ook nog eens helemaal niet zo gezond en zoals het in Nederland wordt gegeten over het algemeen zelfs ongezond. Zolang je verder andere dierlijke producten of ander soort vervanging eet is het meestal gezonder om weinig/geen vlees te eten.
Dan is daar ook nog eens de teveel aan mest dat ook nog eens het milieu belast.
|