Citaat:
Originally posted by Zolena
Nope, hooguit niet de goeie voedingstoffen binnenkrijgen, maar wanneer je een beetje oplet is dat makkelijk wel te doen. Daarbij is het natuurlijk lastig dat veel mensen er geen begrip voor hebben (zoals de mensen hier die zeggen weinig respect te hebben) en vind ik dat een irritante consequentie omdat ze dan weer willen weten waarom je geen vlees eet en het dan weer vervelend vinden omdat ze die consequenties niet willen horen.
Iedereen gaat er vanuit dat je vlees eet en je doet moeilijk wanneer je dat niet doet (de reden waarom ik wanneer ik bij iemand eet wel 'gewoon' vlees mee eet, zij kiezen er tenslotte niet voor dat ik niet graag vlees wil eten).
Tja, en wanneer er opeens veel mensen weinig vlees zouden gaan eten zouden er vleesbedrijven falliet gaan, kwestie van omschakelen, maar dit gebeurt toch niet 1,2,3 (veeziektes richten op die manier ook kwaad aan).
Zijn er meer consequenties?
|
Ik vind de goede voedingsstoffen binnenkrijgen toch wel zwaar wegend. Maar goed ik vind het neit erg als iemand vegetarich is, dat moet jeg ewoon helemaal zelf weten, is het zelfde als een niet alcohol drinker of een weet ik niet wat eter. Ik hoef zelfs niet te weten wat je reden zou zijn om het niet te doen. Maar ik vind het alleen zon gezeik dat die dieren pijn voelen enzo en dat het ruimte inneemt. Die dieren pats boem dood het is echt neit zo dat eerst de pootjes dr af worden gehakt en dan steeds ietsje meer. Bet als met kalveren die in een klein hokje leven, die beesten weten niet beter, ze kunnen zich daar pas echt ongelukkig voelen als ze ergens op een ebter plek hebbe geleefd. Maar goed nogmaals, mij best als je vegetarisch bent maar ik vind het dus vreselijk als die mensen hun mening zo duidelijk op de voor grond zetten, zo van ik ben vegetarisch, soms heb ik het idee dat ze dat alleen amar doen om aandacht. Datzelfde heb ik ook als ik met een vleeseter die zijn mening doordouwt bij een vegetarier.
Ow ja nog iets, dieren eten dieren. Mens is in feite een dier. Je zou dus als je echt niet wilt dat dieren leiden (want dat doen ze zeker als ze opgegeten worden door een ander dier) ieder dier op aarde gescheiden meoten houden om er vor te zorgen dat ze elkaar niet vermoorden en dus geen pijn hebben, moet je eens nagaan hoe zielig dat is....