Onderwerp: Neerlands beste
Enkele bericht bekijken
Oud 5 March 2003, 18:43   #28
Soetaers
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by TN20

Vorig jaar was Ajax de nummer 1 van Nederland, maar toen telde dat niet want PSV was toch de beste?

Natuurlijk is Ajax (qua voetbal) de beste club van Nederland. Dat PSV nu met geluk van Heerenveen wint, is niet meer dan normaal. Dat is immers het geluk van de (aanstaande) kampioen, wat Ajax vorig jaar ook af en toe had.
Ajax is echter in veel opzichten verder dan PSV en het is dan ook schrijnend te zien dat PSV de enige Champions League-plek krijgt om die volgend seizoen ongetwijfeld weer te gaan verkloten.

PSV heeft nu een oudere selectie, maar wat heb je daaraan als je nooit potten kan breken in Europa? Ajax heeft een elftal van gemiddeld 23,1 jaar. En wat voor een elftal.
Talenten als Van der Vaart, Heitinga, Pienaar, De Jong, Sneijder spelen nergens anders in Nederland. Chivu is met afstand de beste verdediger van Nederland. Zelfs een in veel ogen matige verdediger als Petri Pasanen weet zich moeiteloos staande te houden tegen wereldtop als Thierry Henry. Galasek is top, Zlatan ook. En dan heb ik het nog niet over 'bankzitters' als Witschge, Litmanen en Bergdolmo.
Nu wil ik de tweede plaats niet toeschrijven aan de Europese beslommeringen van Ajax. Natuurlijk hebben ze een zwaarder programma, maar ik denk dat je tegen veel clubs met een soort 'tweede garnituur' het ook moet kunnen halen.

Het verschil tussen Ajax, PSV en ook Feyenoord is wel te zien in de Europese wedstrijden. (Dat vind ik zo, omdat dat voor mijn betoog beter uitkomt natuurlijk )
PSV laat zich, zoals elk jaar, weer compleet aan gort voetballen in de Champions League. Ajax, dat voor het eerst sinds Napoleon weer eens meedoet, overleeft in de groep. En dat heeft niks met geluk te maken. Een terechte en een onterechte overwinning op Lyon...Uit tegen Inter speelde Ajax beter, en thuis werd een doelpunt van v/d Vaart onterecht afgekeurd. Al met al had Ajax met Lyon door moeten gaan, maar goed. Terwijl PSV met 0-4 zichzelf voor lul zet tegen Arsenal, blijft Ajax relatief makkelijk staande. Met jochies in het elftal die nauwelijks of niet eens ouder zijn dan de meeste Sportforummers hier. AS Roma wordt weggeknald en Ajax wordt weer voor vol aangezien in Europa.

Ajax kan alleen nog maar beter worden, er zit enorm veel potentie in het elftal. Als de ontwikkeling zich doorzet, wordt het ook volgend seizoen een heel mooi voetbaljaar voor Ajax.

En nee, ik heb niks te doen.
Ik dacht al, waar blijft Thijs om PSV weer 10 meter onder de grond te stampen . Dit blijft natuurlijk een discussie zonder einde. Ik moet echter opassen dat ik straks mijn geloofwaardigheid verlies, aangezien ik helemaal geen PSV-fan ben, en het dus eigenlijk ook niet op hoef te nemen voor die club. Toch doe ik het dan maar wel weer, aangezien onrecht iets is dat niet moet kunnen.

Wat betreft het verschil in selecties hoeven we het niet meer te hebben. PSV heeft nu eenmaal de beste spelers. Of je dat nu leuk vindt of niet, dat is nu eenmaal zo. Is Hofland geblesseerd, toch een speler die voor Oranje speelt, geen noot, dan zetten we Fredje Bouma erin, en PSV houdt prompt 6 wedstrijden op rij de 0. Waterreus is beter dan Lobont, of wie dan ook in het ajax-doel. Op het middenveld is Bommel/Vogel het beste duo op de Nederlandse velden. Rommedahl/Robben is nu eenmaal beter dan Van der Meijde. Wie weet kan Sneijder wat worden, dat is een talent, ja. maar die hebben dat nog geen wedstrijden achtereen laten zien. En tja, Kezman.. Iemand die 3x meer scoort dan Zlatan kun je nu eenmaal niet slechter noemen .

Blijven we weer eindeloos doorbreien over die discussie van de 2e ronde. Ik blijf erbij dat Ajax hier niet hoorde te staan. Kun je het hebben over of PSV er dan wél hoorde, en dan kun je duidelijk zijn, een club die het al 6 jaar niet haalt, tja.. Ook niet echt natuurlijk. Al heeft PSV wel bijzonder veel pech gehad. En ajax de bekende portie zwijn (waag het wat te zeggen wanneer PSV eens met geluk in Heerenveen wint ). En waar hebben we het over?! De 2e ronde CL...... Nog lang geen winst in de Uefa-Cup, of laten we zeggen 1/2 finale. Het is leuk PSV daar mee te jennen, omdat zij het nog niet hebben bereikt. Nou, veel plezier daarmee. Ik zie het meer als een 'goedmakertje' voor het feit dat de Eindhovenaren 'gewoon' weer kampioen worden .
  Met citaat antwoorden