Citaat:
Originally posted by A-Man
Dus dat je het alle drie hebt eigenlijk dus
Angst -> Angst om tekort te schieten, om in de steek gelaten te worden of beneden de maat te presteren
Situaties uit de weg gaan -> Als 'oplossing' kiest de persoon ervoor om dergelijke situaties uit de weg te gaan.
Regels & overdreven ->Het overdreven aanklampen bij anderen van wie redding wordt verwacht. Of alles overdreven en strikt volgens de regels te doen.
...
|
ik denk dat iedereen wel een bepaalde drang heeft goed genoeg te presteren, en (dus...) ook om niet tekort te schieten. Ik denk dat vrij wienig mensen hier GEEN last van hebben, maar dat juist redelijk veel mensen het wel onder controle hebben...
hetzelfde met situaties uit de weg gaan....veel mensen zijn verlegen, hebben problemen met presenteren of pratne in publiek (juppie, ik ook

) e.d.
het laatste punt...mja die gelden voor minder mensen maar ook redelijkw at mensen hebben bepaalde ritueeltjes...dit punt ben ik verder nog niet echt over uit...
Bij ons op school zit iemand met een sterk dwangmatige houding... Je kan er bijna niet mee omgaan (gaat je uit de weg, praat niet tegen je etc..) naja ik kan er verder ook niet veel over zeggen dus, behalve dat hij bepaalde zaken dwangmatig uitvoert, das wel duidelijk :/