Nee, oke, daar hebben jullie me wel van overtuigt. Ik ben overigens rascist op andere gebieden, haha, meer op het gebied van 'symplistische denkbeelden', niet anti-joden (dat ben ik alleen 2x per jaar als we tegen ojaks spelen

).
Maargoed, om terug te komen op de discussie die gevoerd werd. Ik weet wel dat er verschillen zijn tussen Bush en Hitler. Ik zal de laatste zijn te zeggen dat Bush
exact hetzelfde doet. Ik zie echter weerzinwekkend grote overeenkomsten.

Namelijk oorlog voeren uit prestige (zoals Hitler dat in feite ook deed. Hij wilde de wereld zuiveren van in zijn ogen 'mindere rassen', opdat een sterk ras over zou blijven. Het arische ras. Wat doet Bush? Die wil óók de geschiedenis ingaan als de man die de wereld zuiverde van allerlei soorten kwaad volk.) Nu staat bush in zoverre in het gelijk, dat hij ook in míjn ogen kwaad volk aan het uitroeien ís. Alleen heeft hij daar het recht niet toe! Bush heeft niks te zeggen over Irak. Wanneer daar een leider aan de macht is die in zíjn ogen 'fout' is, dan is dat zo, dat geeft hem niet het recht dan maar bommen op dat land te gooien en duizenden onschuldige mensen van het leven te beroven! Dan verlaag je je tot hetzelfde dierlijke niveau van allerlei anderen.
Kennelijk heeft Amerika haar lesje nog steeds niet geleerd. Nog steeds denkt men zich met de hele wereld te moeten bemoeien, en haar neus in allerlei zaken te steken die het land niet aangaan. Bush denkt slechts in eigen belang. Hij houdt totaal geen rekening met de duizenden soldaten die het leven zullen laten, met de fatale gevolgen voor de wereldeconomie (reken maar dat Hoessein de olievelden in de fik zet) en niet te vergeten die vele tienduizenden onschuldige slachtoffers.
Ik denk dat Bush het ook nooit zal leren. Wie weet is het een goed idee nog een vliegtuigje te droppen op het capitool, of op het witte huis ofzo, zodat je zo min mogelijk onschuldige slachtoffers maakt, en zoveel mogelijk tuig ziet te raken. Niet dat ik daarop hoop, maar wie weet léren ze het dan eindelijk eens dat de hele wereld niet om de VS draait, dat men zich kan bemoeien met wat gebeurt binnen de eigen grenzen, en met haar bondgenoten, maar níet met alles daarbuiten. Althans, niet zolang daar geen aanleiding voor is, zoals de VN toch heel duidelijk vaststeld.
Inderdaad, die daden zíjn nog niet gepleegd. Maar dat is geen reden passief te zitten toekijken. Iedereen met een beetje inzicht in wat er allemaal aan het gebeuren is wéét donders goed dat het wel gáát gebeuren. En wat moeten we dan? Er daarna maar over gaan discusiëren? Van ach en wee, wat gebeurt me daar nu weer allemaal? Beetje vooruitdenken kan geen kwaad, dunkt mij. En met datgende dat gáát gebeuren maakt bush zich mijns inziens geen haar beter dan allerlei legubere figuren die in dit topic al eerder de revue passeerden.