Enkele bericht bekijken
Oud 13 March 2003, 17:57   #42
Fade of Light
Guest

Standaard

bartje:
JE doet alsof de VN een superieure macht is die altijd gelijk heeft...

Citaat:
door Dimas:
Eerlijk gezegd ben ik het niet met je eens. Ik denk dat bijna 90% van de Irakese bevolking het niet leuk vindt als ze bevrijd worden van Saddam. Ten eerste, omdat ze zelf ook realiseren dat dat veel slachtoffers zal gaan kosten, zeker als Bush nodeloos aanvalt. Ten tweede, die burgers zijn jaren en jaren en jaren achter elkaar gedoctrineerd. Alle tegenstanders zijn weggezift en nu zijn er alleen maar mensen die HAIL HUSSEIN roepen. Die zitten niet te springen om te bevrijd worden, die willen gewoon hun leventje leven. Dat gaat niet echt goed als Amerika hun ineens gaat aanvallen. Het Hussein-probleem lost zich vanzelf op. Saddam gaat dood, z'n opvolger houdt zich rustig en Amerika mag dan een eigen doelwit gaan zoeken
hmm over dat doctrineren daar zit iets in...mja, als het zo is, dan geef ik je best gelijk over het niet aanvallen..Aangezien ik juist voor hert aanvallen ben, omd e burgers te redden...

IS er een onafhankelijk rapport over hoe de stand van zaken onder de burgers in irak is? (of ze wel voor saddam zijn of eigenlijk niet...)

ik denk verder niet dat het probleem zich zou oplossen als sadam dood gaat. (aangenomen als de burgers wel tegen Sadam zijn), maar dat zijn opvolger (een zoon) hetzelfde doet.
  Met citaat antwoorden