Enkele bericht bekijken
Oud 14 March 2003, 11:28   #11
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Jaja, Arthur, dat denk ik ook, en dat is ook zeker wel zo. Maar dat geeft ons nu eenmaal het recht niet om dan maar zomaar een oorlog te beginnen. ik ben ervan overtuigt dat Irak beter af is zonder Saddam. En ik weet zeker dat het merendeel van de bevolking dat ook wil. Maar we kunnen het er simpelweg nu niet bij hebben. En dat staat dan nog los van het feit of we überhaupt zouden mogen aanvallen (ik vind van niet!). Denk eens aan die duizenden doden, aan die tienduizenden vluchtelingen! Denk eens aan de economische gevolgen! De halve wereld dreigt eraan failliet te gaan! Het gaat al zwaar klote overal, denk je eens in wat dat nog meer geeft!

Als er dan nu was ontdekt dat Irak een bedreiging vormt voor de wereldvrede, dan zou ik zeggen: tja, crisis of niet, die man moet daar weg! Maar we hebben verdomme geen enkel bewijs dát dat er is .. Ach ja..
Wij (de rest van de wereld) krijgen het recht om aan te vallen, omdat Saddam zijn land in de tang houdt, mensen onderdrukt en zuivert. Niemand gaat in tegen het argument dat de wereld een sociale controle heeft op elkaar. Als we op deze wereld zo vreedzaam mogelijk willen samenleven, dan moeten we toch echt met elkaar omgaan ipv je af te zonderen en ieder land voor zich.

Die doden die gaan vallen bij een oorlog, gaan ook vallen als Sadam aan de macht blijft...alleen dan onder de burgers. De economische gevolgen zijn misschien helemaal niet zo slecht... Allereerst meen ik me te herinneren uit WO2 e.d. dat productie van wapens e.d. deels ook een economische stimulans geeft. Alswel de olie die na de 'verovering' van Irak niet uitgebuit wordt door ome Sadam.... Dat failliet gaan, dat is meer dan overdreven, en daar is vast ook wel uitgebreid onderzoek naar gedaan
  Met citaat antwoorden