Citaat:
Originally posted by Dimas
Ondertussen schrappen ze wel lekker het ABN-verdrag dat inperking van kernwapenarsenaal bepaalt. Waarom wil een land dat al 7x de wereld kan vernietigen ineens weer meer wapens hebben?
|
hier ben ik het mee eens, maar ik heb ook gezegd dat amerika behoorlijk hypocriet kan zijn
Citaat:
Ik zeg niet dat Amerika geen democratie is. Ik heb uberhaupt niks over de bestuursvorm van Amerika gezegd, maar dat kan ik nu wel even doen. Amerika stuurt af op een Nazicratie(om de nazi-bestuursvorm ma even zo te benoemen). De amerikaanse regering heeft een enorme propaganda-machine aan het werk gezet om de burgers te indoctrineren zodat ze allemaal voor de oorloog zijn. Er zijn zwarte lijsten ontstaan waarop namen van mensen staan die tegen de oorlog zijn (in Hollywood is al zo'n lijst, sta je erop heb je veel minder kans op rollen). Dit vind ik gewoon heel erg eng aan het worden, zeker aangezien Amerika 200x zoveel slagkracht heeft als het Nazi rijk
|
hieruit blijkt dat je jezelf nog nooit hebt verdiept in de Nazi politiek en in geschiedenis in het algemeen. Propaganda wordt door ieder land gebruikt het word pas erg als de regering haar burgers zou hersenspoelen, maar dat is in amerika niet het geval er is daar persvrijheid.
Nazi bestuursvorm? kom nou dat slaat nergens op het is geen totalitaire staat hoor. Ik zie geen gelijkenis tussen het 3e rijk en de VS en je geeft ze ook niet, dit zijn gewoon onderbuik gevoelens en wanhopig taal gebruik.
Citaat:
Omdat Amerika een wereldmacht is mogen ze gewoon landen die niks doen aanvallen? Er vallen helemaal geen bondgenoten te helpen omdat die bondgenoten simpelweg niet worden aangevallen
|
Jioj noemt Irak een land dat niets doet? Ik ben het er ook mee eens dat de VS saddam hadden moeten pakken in de golfoorlog. Dat is gewoon niet gebeurd en daarom moeten ze het nu wel doen.
Koeweit wordt iedere dag nog bedreigd door Irak en Saddam sponsord zelfmoord commando's in Israel, door hun families geld te geven.
Ik kan me trouwens wel herrineren dat er scuds van Irak naar buurlanden werden afgeschoten in de golfoorlog.
Wil iemand de verantwoordelijkheid dan op zich nemen dat saddam dit niet een 2e keer zal doen ???