Onderwerp: Zeer doen
Enkele bericht bekijken
Oud 19 March 2003, 21:50   #20
Dimas
Guest

Standaard

Ehm, allereest wil ik even zeggen dat ik (mijn persoonlijke mening) jezelf snijden in het algemeen een teken van zwakte van een karakter vindt. Maar goed, dat is mijn mening.

Allereerst, ik zie niet in waarom roken slecht zou zijn en invloed zou hebben op je snij-neigingen. Maar stop zowiezo met roken, want het is wel verschrikkelijk slecht voor je.

Zoals al meer is gezegd, ga met een psycholoog of wat voor een instituut praten. Die kunnen je helpen, of er zelfs vanaf helpen. Want als je eenmaal begonnen bent kom je er niet zonder hulp vanaf. Zowiezo moet je ook werken aan je beeld van dat je het verdient om pijn te lijden. Dat is totale onzin. Elk mens verdient het om een normaal, pijnloos leven te lijden. Maakt niet uit hoe slecht hij/zij is, of hoe dom, of hoe veel dingen hij/zij verneukt wat dan ook. Pijn is een excuus en overbodig in een normaal leven. Ik denk dat als iemand je helpt om van dat beeld los te komen, dat je vanzelf zal merken dat je het snijden niet nodig hebt

Maar praat er met iemand over! Dat is het allerbeste wat je kan doen. Ik hoop dat je er wat aan hebt
  Met citaat antwoorden