Onderwerp: vrouwenemancipatie
Enkele bericht bekijken
Oud 3 April 2003, 22:57   #8
Zolena
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Freaky Maus
Maar ik vind zelf als een stel kinderen krijgt, dan moet het verzorgen voor het merendeel door de vrouw verzorgd worden.
daarom moet de verzorging voor het merendeel door de vrouw verzorgd worden . Waarom moet dat? Misschien heb je gelijk dat vrouwen daar beter in zijn (laten we dat in het midden houden), maar waarom moeten ze daarom meteen iets?
Laat iedereen dat lekker voor zichzelf bedenken. Mijn vader werkt al mijn hele leven fulltime, ik vind hem idd een beetje knullig, we zijn ongelofelijk afstandelijk tegenover elkaar, m'n moeder werkte veel minder en zorgde veel meer voor ons, haar ken ik en zij kent mij veel beter. Terwijl ik m'n vader vroeger geweldig vond. Net alsof het mij toen uitmaakte of hij soms wat knullig was. Algaande zou hij wel leren, alleen kreeg/nam hij de kans niet of nauwelijks.
(in mijn gezin was het trouwens keus en dus verder goed geregeld)
Het is zo'n generalisatie allemaal...
Laat mensen toch zelf kiezen wat ze doen en waar ze goed in zijn. Al is het merendeel van het ene geslacht beter in iets dat het ander, wat schiet je ermee op dingen vantevoren aan dat gegeven vast te leggen? Betere productie (van kinderen)? En wat wil je daarmee? Net of je daar gelukkiger mee wordt wanneer de rollen je opgedrongen worden...
  Met citaat antwoorden