Enkele bericht bekijken
Oud 5 April 2003, 22:40   #12
anemic
Guest

Standaard

ok hier mijn mening

a) jullie kopen allemaal van die top 100 cd's die inderdaad TE duur zijn in de WINKELS. Probeer via www.elcheapo.nl de goedkoopste cd's per mailorder te krijgen, dit scheelt al gauw 20-30%. Daarbij zijn niet-top100 cd's altijd goedkoper. Ik betaal meestal rond de 13/14 euro voor een cd die ik goed vind.
b) ik denk dat het downloaden van muziek GOED is voor kleinere bands, er zijn heel wat bands die nu redelijk ervan kunnen leven en dit te danken hebben aan hun bekend heid via i-net. Ik ken zelf enorm veel bands via internet, dit is een geweldig medium om nieuwe muziek te ontdekken en je oogkleppen af te doen.
Echter al die crap die ook op de radio komt, die wordt gedownload en gebrand, omdat het toch overal te vinden is. Voor de onbekendere bandjes moet je toch vaak het album bestellen (wederom via i-net) om alle nummers te krijgen.

Daarbij bestaat er in verschillende genres muziek een bepaalde bintenis met het publiek. Vooral popmuziek wordt veel gebrand, maar zaken als klassieke cd's en kindercd's worden veel minder gebrand (daarom was k3 dus de bestverkochte cd van 2002).
De band die popmuziek met zijn ''fans'' heeft is klein en dit komt denk ik door het 13 in een dozijn gehalte van deze muziek tegenwoordig.
Ik denk dat het downloaden van muziek meer voordelen dan nadelen oplevert, kan de muziekindustrie eindelijk de cd's eens wat interessanter maken om er meer te verkopen en kunnen veel bandjes uit de diepte omhoog komen...
  Met citaat antwoorden