Enkele bericht bekijken
Oud 11 April 2003, 13:28   #14
Chatty
Guest

Talking m'n mening...

Dimas, ten eerste wil ik effe zeggen dat je de nieuwe einstein bent echt zo slim dat je praat, zal wel hoog IQ hebben ofzo. Maar ja, dat alles is ook wel heel logisch en je hebt natuurlijk helemaal gelijk, en fade of light, het is wel belangrijk om over zoiets als dat belachelijke geloof te schrijven, om mensen ervan te overtuigen dat het geloven in iets dat niet te bewijzen is, totale onzin is. De bijbel is gewoon een sprookjesboek samen gevat. Een sprookje is ook onzin ( of een mythe bijvoorbeeld) en valt niet te bewijzen, net zoals de bijbel.
Bijvoorbeeld een god? Waar? Wel is gezien? Wel is gehoord? Hoe weet je dat iets bestaat als jet het nog nooit gezien of gehoort hebt? Oke de wind kan je ook niet zien, maar wel horen en voelen. En god die de aarde heb gemaakt? Hoe wil je dat doen? Opeens BAM en er is een aarde in het universum, oja en BAM opeens lucht,bomen,sterren,maan,zon,dieren,mensen? Dat kun je niet opeens maken. En wat is god dan? Geen mens want een mens is niet perfect en is niet alwetend en kan geen aarde maken enzo. Een macht? Dat bestaat ook niet, kan nooit bewezen worden. En hoe heeft god adam gemaakt? plof daar is een mens van botten,bloed, organen en een geest? En eva die uit een rib gemaakt is uit adam? Dat is gewoon ondenkbaar, onlogisch, een fabeltje. En dan nog de hel en hemel? Waar zitten die dan? niet in de lucht tussen alle andere planeten en sterren (hemel) en niet in de grond want de aarde is rond (hel). En de chistenen geloven wel alles uit de bijbel, gebruiken ze als handleiding van hun leven zijn over haast alles eens wat in de bijbel staat, net een instructie boek vor hun leven, omdat zijn niet weten hoe ze moeten leven. En de bijbel is geschreven door god en hij is perfect dus alles wat erin staat klopt ook. Dacht het niet, de bijbel kan ook verzonnen zijn vroeger door iemand, die gewoon een leuk lang verhaal wilde schrijven voor vermaak of misschien is hij wel geschreven door een idioot die niet goed bij zn kop was? Je kan nooit met zekerheid zeggen dat de bijbel ook waar is. En dat heel veel dingen zo onrealistisch en zo ondenkbaar zijn, maakt het ongeloof erin nog veel erger. Dat mensen geloven in een hemel is ook alleen maar omdat ze bang zijn voor de dood, dat er daarna niks meer is.
Christenen zijn bv ook tegen abortus, maar kun je een klompje cellen nou echt een mens noemen. Het heeft dan nog geen geest (gedachtes) en ademt niet enzo, en als je verkracht bent, wil je dan zo veel maanden door die baby eraan herinnert worden aan die man die je verkracht heeft? En als dat kind geboren is, zul je er aan herinnert blijven iedere dag, sommige vrouwen kunnen dat echt niet aan en daarom plegen ze abortus...
Maja nu dwaal ik weer van het onderwerp af. Het enige dat ik nog wil zeggen is dat je gewoon dom bent om te geloven in iets dat niet bestaat, niet te bewijzen valt, ongeloofwaardig is. Door alleen die bijbel geloven mensen. Als dat er niet geweest zou zijn, zou echt niemand denken aan een of andere God. Er zijn ook zoveel dingen in de bijbel dat zo onlogisch is en nergens op slaat (zie uitleg dimas) dat ik gewoon zeg, hoe kan je daarin dan geloven? Dat kunnen mensen die geloven nooit goed uitleggen. Een goeie tip is gewoon, geloof alleen ergens in als hetgene te bewijzen is!!!
ps: Zo reageer je op een stelling/mening op een forum, je zegt of je het ermee eens bent of niet en waarom, je geeft je mening erover en probeert anderen te overtuigen. Ik heb vaak gemrkt dat sommige hele goeie stellingen beginnen, maar dat er nooit echt lang over gediscuseerd wordt, en de meeste kort en vaag antwoorden of alleen maar dom zitten te zeuren over spelfouten. Oke ik zeg ook niet dat je zo abnormaal veel als mij hoeft te lullen. Gewoon je mening geven en die goed beargumenteren. Dat al moeilijk is voor sommige...
  Met citaat antwoorden