Enkele bericht bekijken
Oud 11 April 2003, 13:39   #16
Chatty
Guest

Talking

tja zulke antwoorden van christenen kun je verwachten dimas. Ik heb ook zo vaak met christenen gepraat,maar daar valt gewoon niet mee te praten over het geloof. Die kun je niet ompraten. Meestal zijn degene van jongs af aan al door hun ouders naar de kerk gedwongen. Als kind kun je makkelijk overtuigd worden en geloof je nog alles wat je ouders zegt. Doordat je als klein kind al je ouders gelooft dat er een god bestaat enzo, blijf je dat jarenlang geloven en als kind denk je er nog niet bij na of het eigenlijk wel klopt waarin je gelooft en ben je er nog niet zo van bewust, en geloof je er maar in omdat je ouders het geloven en later als je naar de basisschool gaat (waarschijnlijk een christelijke school omdat je ouders gelovig zijn) wordt het alleen maar erger door dat je op school ook zo vaak verhalen uit de bijbel hoort, als kind vat je dan dan op als waarheid en allemaal levenslessen. Als je later een ouder bent en gelovig bent, vind ik dat je je kind niet zo mag meetrekken om naar kerk te gaan enzo omdat je als kind dus alles gelooft, pas als het kind groot is, en zelf een mening kan hebben en weet wat goed en fout is dan kan je het kind zelf laten beslissen of ie wil geloven of niet. Iedereen is vrij om te denken en geloven wat degene wilt, dus vind ik het belachelijk als ouders hun kinderen van jongs af aan hun kinderen indoctrineren om te geloven. (het kind weet dan nog niet beter)
  Met citaat antwoorden