Enkele bericht bekijken
Oud 13 April 2003, 20:56   #12
Jolie
Guest

Standaard

Het alleraller liefst heb ik gewoon een CDA/VVD coalitie, alleen een minderheidskabinet lijkt me niet ideaal, vooral nu niet, nu het vertrouwen in de politiek zo laag is, dus mijn voorkeur ligt bij de coalitie CDA/VVD/LPF.
CDA/VVD/D66 werkt volgens mij niet, omdat op belangrijke punten D66 gewoon heel anders denkt.

Het was van te voren wel duidelijk dat een coalitie CDA/PVDA niet zou werken...ze liggen hardstikke ver van elkaar af.
Volgens mij kun je alleen niet zeggen dat dit grotendeels aan Balkenende te wijten is. Volgens mij ligt de schuld bij beiden, zowel bij meneer Bos als bij meneer Balkenende.
Als je zegt dat de schuld voor 75% bij Balkenende ligt ben je naïef volgens mij. Bos en Balkenende hebben beide bij de onderhandelingen gezeten, hebben ook beide geweten hoe de situatie ervoor stond. Beide zijn gemotiveerd geweest een kabinet te vormen, dat is iets wat volgens mij wel vast staat. Tuurlijk heeft het voor het CDA even geduurd om eraan te wennen dat ze met de PVDA samen moesten gaan werken, hier hadden ze natuurlijk niet op gerekend. Toen ze er overheen waren is óók het CDA gemotiveerd geweest voor een nieuw kabinet samen met de PVDA daar heb ik de volste vertrouwen in.

Het sentimentele gedrag van meneer Bos bevalt me echter niet zo, gisteren bij Barend & Van Dorp vond ik het echt overkomen alsof hij alles goed gedaan heeft en Balkenende alles fout. Alles lag aan Balkenende. Onzin volgens mij. Tuurlijk Balkenende zou ook dingen niet goed gedaan hebben, maar dat betekent niet dat Bos alles zo goed gedaan heeft.

Jammer dat niet iedereen inziet dat de fout bij beide ligt en niet alleen bij Balkenende.

Ik heb gesproken!

Laatst aangepast door Jolie : 13 April 2003 om 21:03
  Met citaat antwoorden