Citaat:
Originally posted by 0Vera
Heb je het niet over de tien geboden die God aan Mozes gaf op de berg Sinai?
Ik ben momenteel een herkansing van Grieks aan het leren, een deel van het Oude Testament (ik moet zeggen, het is beter leesbaar dan Plato ) en daar zit die tekst dus ook bij. Ik moet zeggen dat als je zo onduidelijk spreekt over de inhoud van de bijbel (want je omschrijving is ZEER vaag), dan vind ik dat je niet zomaar een oordeel mag vellen over het geloof. van het leven van vele gelovigen is. Maar zolang het christendom geen ongelofelijk enge sekte wordt zie ik er geen kwaad in die mensen net zo goed te respecteren.
|
Ja je hebt helemaal gelijk, waren die 10 geboden die ik bedoelde. En ja het was nogal vaag hoe ik het omschreef, maar ik heb ook niet meer de hele bijbel precies in m'n kop meer zitten, maar het grootste gedeelte weet ik nog wel vaag.
Ik heb altijd op christelijke scholen gezeten en daar werd ik genoeg voorgelezen uit de bijbel en m'n vader heeft iets van 60 boeken over het geloof en nog is 30 video's erover, dus vroeger heb ik genoeg erover gehoord, maar omdat ik me er de laatste jaren niet meer in ineterseer, vergeet ik wel eens dingen over die bijbel, maar ja, het is ook niet zinvol om de bijbel te kennen, het is namelijk niet een geschiedenis boek, waar je iets uit kunt leren ofzo.
Nee, het christendom is nog geen sekte, daar heb je gelijk in. Maar doordat er weer oorlog is, en nederland wel steeds meer naar de klote gaat ( kijk maar naar de gevangenissen die propvol raken en al die volle asielzoekerscentrums), zien steeds meer mensen het somberder in. En zoeken ze misschien wel steun ergens om alles nog hoopvol in te zien. Ik ken zoveel mensen die eerst absoluut niet gelovig waren, maar doordat ze zoveel problemen hadden, konden "gelovigen" hun zo overhalen om te gaan geloven. (door zinnen als "wees maar niet bang, god houd houdt nog van je,alles komt weer goed, we zullen voor je bidden dat alles weer goed komt)
Je hebt ook nog zoiets als "jehova's" ofzo, zijn die niet ontstaan uit het geloof? Die komen langs de deuren om mensen te overtuigen, die respect ik helemaal niet. Je moet zelf weten of je ergens in gelooft. Laatst in de stad, zag ik ook wel is mensen van de kerk die met een luidspreker ofzo mensen probeerden te overtuigen om te gaan geloven.
Ik vat hun wel zo op als een "sekte", maar ja, ieder zo zijn mening...
En ik heb dus denk ik alle reden om een oordeel over de bijbel/ geloof te vellen, als je al m'n vorige teksten hebt gelezen...