Enkele bericht bekijken
Oud 14 April 2003, 17:22   #64
Dimas
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie

En wat gebeurt er met jou, gesteld dat er morgen bewezen wordt dat er wel een god of opperwezen bestaat?
(even kleine kans dat het bewezen wordt als dat het bewezen wordt dat er zo niets bestaat)
goede vraag. Denk dat veel mensen zich zouden moeten afvragen wat ze dan zouden doen. Ik heb er zelf ook over nagedacht, en ik zou het gewoon accepteren. Dat betekent niet dat ik m'n hele gedachtengang omgooi. Ik zal nooit erkennen dat de aarde maar 6k jaar oud is. Er mag dan een god zijn, dan is het of een passieve god, of een sadistische god. heel simpel.

Passief: God helpt onze wereld niet. Aangezien god kennelijk een goed wezen is (volgens elk geloof) zou god het echt niet leuk vinden om al deze mensen te zien lijden. Dan is hij er gewoon maar kan/wil niet ingrijpen. En dat brengt me bij sadistisch. het kan dus ook zo zijn dat God sadistisch is. Hij vindt het leuk mensen te laten lijden. Hij kicked gewoon op alle oorlogen en nodeloze slachtingen. Het kan, ik weet het niet

Citaat:
dan nog hoef je hen niet te veroordelen omdat ze er in geloven.
Als zij ervoor kiezen, heb je daar respect voor te hebben, of je het er nou mee eens bent of niet. Christenen hebben toch ook respect voor jou?
Zoals ik al eens eerder zei. Ik heb respect voor ze, als ze hun geloof en hun god in hun eigen kamer kunnen houden. Dan hebben zij god voor zich alleen, en heeft niemand er last van.

Laatst aangepast door Dimas : 14 April 2003 om 21:57
  Met citaat antwoorden