Enkele bericht bekijken
Oud 16 April 2003, 13:13   #10
DaRick
Guest

Standaard

Rechtssysteem is gewoon verkeerd, als je iemand vermoord en hierdoor de nabestaanden het hele leven lang kwetst. Dan vind ik dat je ook voor de consequenties moet opdraaien. Hij krijgt 18 jaar cel, maar in 2014 zit hij weer lekker in zijn tuintje in de zon.
Bij moord is de standaardeis ook levenslang, dat het nooit uitgesproken word is gewoon een zwakte van de rechters. Als je dus uitgaat van de eis levenslang, zou er een mildere straf uitgesproken kunnen worden, als; De dader niet meer in de fout gaat, hij zijn fout heeft ingezien.

Het punt waar ik me aan erger is dat hij gewoon nix geen spijt heeft van zijn daad. Hij heeft zelfs de familie van Fortuin niet om vergiffenis gevraagd.
En dat hij niet in herhaling gaat, weet ik nie waar dat op gebasseerd is. Want hij heeft gezegd dat hij geen spijt had van zijn daad, dus als er weer een partij in den haag komt met een man aan het roer die in zijn ogen "een gevaar voor de samenleving is" kan hij het zo weer doen.
Ik vind daarom deze 18 jaar veels te mild, vooral als je nagaat dat je maar 2/3 van je straf hoeft uit te zitten.
18 jaar volledig vastzitten had ik me wel in kunnen vinden, das bijna 20 jaar. Maar 12 jaar voor een moord vind ik gewoon veeeels te weinig.
  Met citaat antwoorden