Het probleem van onze competitie is gekomen door dat de EU een vrij markt eiste en dus enkele drempels heeft wegenomen waardoor de competitie zwakker is geworden. Maar opzich kan je je afvragen of de Nederlandse competitie wel zo zwak is, vorig jaar een UEFA cup winnaar en dit jaar een ploeg bij de laatste acht van de CL.
Ik verwacht ook niet dat door een beneliga opeens het niveau zoveel beter gaat worden dat we ineens wel een rol van betekenis gaan spelen. De afzetmarkt wordt idd wel 26 miljoen inwoners, maar de afzetmarkt van Frankrijk is 85 miljoen inwoners, en daar hebben ze het ookal moeilijk genoeg om een rol van betekenis te kunnen gaan spelen.
Maar ik ben met Ar-Tuur van al ideeën over samenvoegde competities vind ik de BeNe-liga de het minst slechte idee. En in de toekomst wordt het misschien wel onafwendbaar zeker gezien de liquiditeitsproblemen van veel clubs in Nederland en België.
Zelf ben ik niet echt voor, hoewel zo'n competitie misschien best een paar extra leuke wedstrijden kan opleveren, verwacht ik niet dat we met zo'n competitie wel ineens een rol van betekenis gaan spelen. Plus dat je enkele zeer mooie en beladen wedstrijden omzeep helpt en een stukje tradtitie inleverd, puur vanwege de Commercie...
PS: Als we dan toch iets met die Belgen moeten samen doen, laten we in Nederland dan maar gewoon een (uit)supporters beleid voeren als in België