Enkele bericht bekijken
Oud 22 April 2003, 00:47   #27
A-Man
Guest

Standaard ik ben gek

Citaat:
Originally posted by koelkast

zodra zo een ministery bestaat zijn gedachtes dus niet meer vrij, en is het sraks verboden om een hekel te hebben aan een persoon, mogen mensen niet meer zijn wie ze zijn omdat ze in de ovehrid haar ogen "verkeerd"denken. Veel mensen zijn bijvoorbeeld tegen jomanda anderen intreseseert dat helemaal null en weer anderen geloven heilig in jomanda. wat nu als de overheid hier een mening (gedachtenpatroon) over moet vaststellen welke partij moet het dan worden?
Wat vind je dan verkeerd denken?
Ik denk als een ministerie opgericht zou worden dan zouden ze echt wel weten dat "verkeerde" gedachten niks "verkeerds" hoeven te betekenen.
"verkeerde gedachten" jah bestaan misschien wel, maar ik geloof meer dat in verkeerde handelingen. (maja die zijn wel weer uit verkeerde gedachten meestal jah)

Citaat:

Gedachten en manier van lifestyle moet vrij zijn en niet opgedrongen juist die vrijheid maakt mensen uniek.
Jah dat vind ik ook, dat is ook het lastige van zo'n ministerie.
Ik vind ook niet dat ze direct invloed moeten hebben op zaken die verkeerd zijn gegaan. (misdrijven, enstige misdrijven, mishandeling etc) Maar dat vooral de nadruk moet liggen op voorlichting, ontwikkeling, sturing.
Net zoals de staat min of meer voor onze gezondheid zorgt en voorlichting geeft zou de staat dat ook moeten doen voor mentale welzijn.
Wat nu alleen gebeurd als er iets "fout" gaat.
Maar veel problemen en maatschappelijke problemen hebben de basis of kunnen verbetert worden door mentaal welzijn.

(Zo'n ministerie zou ook voor registratie moeten zorgen natuurlijk trouwens)

Naja em.
Dat denk ik dus, zou denk ik niet slecht zijn.
(maar jah VEELStE eng voor mensen natuurlijk dus zal nooit ingevoerd worden, misschien heel langzaam onder zorg en welzijn. Wie weet.)

Laatst aangepast door A-Man : 22 April 2003 om 00:49
  Met citaat antwoorden