waneer iemand eenmaal in zn hoofd heeft zelfmoord te plegen zal die het echt eens doenm. is het niet nu is het niet volgende week is het wel over een jaar. je moet begrijpen dat het zelfbeeld en dus de zelfvertrouwen zo ver weg gezakt is dat je het haast niet meer naar boven kan krijgen.
ik denk maar dat weet ik niet zeker. dat als je die persoon laatz ien dat hij of zij wel degelijk mensen heeft die de moeite waard zijn om voor blijven te leven dat hij dan het uitsteld of zelfs helemaal niet meer doet.
Als hij zelf dr over gaat praten betekjend dat vaak ook dat hij het wel wilt maar er nog heel erg onzeker over is. want als hij het iemand verteld kan die voor 100% verwachten dat diegene hem dr van wil weerhouden. en als je echt zeker van jezelf bent dan doe je dat toch niet lijkt me.
Praat over waarom hij het wilt en vertel dingen die hij wil hooren maar wel mooie dingen (als hijz egt ik heb geen vrienden zeg dan die heb je wel en noem dan namen van mensen waarvan je weet dat die het beste met diegene voor hebben) laat hem dus inzien dat hij fout is en dat er hulp voor diegene is!
hulp kun je vragen en krijgen bij buro jeugdzorg wat door het hele land versprijd zit. mocht je dat niet willen en je vriend/vriendin toch willen helpen zoek dan ff op het internet of ga naar de kindertelefoon en leg je situatie uit
heel veel sucses dr mee want ikw eet ong hoe het is...(helaas)
|