[QUOTE]Originally posted by Dimas
[B]Tsja, zoals ik al eerder gezegd heb, ik walg van mensen die zelfmoord plegen.
Waarom walg je van mensen die zelfmoord willen plegen?
Degene die dat doen, doen dat echt niet zomaar. Ze zijn al een hele tijd depressief, zien alles negatief, leven in een zwart gat, hebben geen enkel zelfvertrouwen, hebben veel problemen, zien het nut van leven niet meer in, wat andere mensen zeggen heeft haast geen enkele invloed meer op hun.
Geestelijk zijn ze gewoon helemaal ingestort, zien geen enkele uitweg meer dan er maar een einde aan te maken. Oke begijpen waarom ze het doen kun je nooit begrijpen omdat je niet gedachten kunt lezen, niet voelt wat die ander voelt.
En als reactie op degene die het topic gemaakt heeft: Luister naar die vriend, hoe hij zich voelt en zeg tegen hem dat hij gewoon over al zn problemen moet praten, want dat lucht al veel op en blijf zeggen dat je er altijd voor hem zult zijn of probeer sommige negatieve denkbeelden van hem te veranderen in positieve dingen. En ga vaak leuke dingen met hem doen zodat hij effe niet denkt aan zelfmoord. En je kunt hem natuurlijk wel proberen over te halen om bv naar een psychiater te gaan, maar dat zal vreselijk moeilijk worden als hij al zo lang in de put zit, en praten met een vreemde (psychiater) is al helemaal moeilijk. Jou kent hij, dus hij zal eerder tegen jou willen praten over hoe hij zich voelt enzo dan tegen een ander.
Ik ben geen deskundige, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.
|