Onderwerp: jezelf of anderen?
Enkele bericht bekijken
Oud 22 April 2003, 21:33   #12
noralieke
Guest

Standaard

slullo!!!

Ik vind dat je in sommige gevallen jezelf boven andere moet stellen, maar soms ook andere boven jezelf. Ik zou het allebei even uitleggen.

Je moet jezelf boven andere stellen als je je zelf niet goed voelt. Dan moet je eerst aandacht aan jezelf besteden. Want het belangrijkste is dat jij je goed voelt (geestelijk of mentaal). Toch moet je dan in sommige gevallen wel voor andere keizen, om die te helpen. Het kan zijn dat zij in een slechtere situatie zitten dan jij. En dan moet je even de andere helpen en je daar op storten. Maar ook weer niet al te uitgebreid, je moet nog wel je eigen leven leiden en het niet laten beoordelen door andere. Dat als andere zich slecht voelen jij je ook slecht gaat voelen bijvoorbeeld.

Je moet andere dus boven jezelf stellen als zij in een slechtere situatie zitten en je ze moet helpen of steunen. Maar je moet niet altijd zorgen voor hun welbevinden. Daardoor gaan andere dus jouw leven bepalen enz. soms moeten mensen zelf uit bepaalde problemen en moeilijkheden komen.

Altijd aardig tegen iemand zijn gaat namelijk ook niet. Dat breekt je na een tijdje ook weer op. En het is mogelijk dat als je vrienden niet hetzelfde terug geven als jij hun geeft. Dat geeft alleen maar teleurstellingen.

Naar mijn mening zijn er dus bepaalde gevallen dat je andere boven jezelf kan stellen, maar over het algemeen vind ik dat je eigen welzijn voor gaat...

hehe

sorry maar heb geen inspiratie
maar misschien dat andere hier iets aan hebben ...

xxx
  Met citaat antwoorden