Citaat:
Originally posted by L_angeldc
Ik geloof wel dat er 'iets' is, maar niet in een god zoals de officiele godsdiensten hem voorstellen.
Ik vind zowieso het hele begrip godsdienst en kerk belachelijk. zoiets moet toch tussen jou en 'god' zijn, niet met massa's in de kerk liedjes zingen.
|
Ik geloof wel. Ik ben gereformeerd vrijgemaakt. En het klopt wel dat geloof vooral iets is tussen jou en God. Maar God vind het wel fijn als je met een hele kerk Hem aanbid. Dat doe je dus ook niet alleen voor jezelf, maar ook vooral voor Hem. Daar komt nog bij dat je in de kerk een preek krijgt over God. Waarin je meer over Hem leert. En dat is toch een stuk praktischer als je dat met een massa mensen doet, dan dat de dominee dat voor iedereen apart moet gaan vertellen.
En idd. God is niet geloofsgebonden. Maar Hij heeft in de Bijbel wel verteld wat allemaal waar is, en hoe Hij aanbeden wil worden. Dus als een kerk daar helemaal niet naar kijkt, en andere dingen doen dan die in de Bijbel staat, dan is God denk ik niet verbonden met die kerk.
En dat de leer van God geen regels geeft is grote onzin. Hebben jullie ooit een Bijbel gelezen? Daar staan echt veel regels in hoor! En die zijn er dan niet om ons te pesten, en ons plezier te bederfen door onze vrijheid te beperken. Maar die zijn er juist om ons goed met elkaar om te laten gaan. Zodat iedereen fijn kan leven.