Onderwerp: Abortus
Enkele bericht bekijken
Oud 24 April 2003, 21:53   #35
Dimas
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl
Ik vind het echt raar dat zoveel mensen gewoon voor abortus zijn. Abortus is toch gewoon pure moord. Je kan een baby toch niet zomaar vermoorden omdat het toevallig niet uitkomt op dat moment? Daar had je dan eerder aan moeten denken, je was er toch zelf bij? Het kan altijd gebeuren dat het condoom scheurd of zo, maar dat risico heb je dan genomen, je weet dat dat kan gebeuren, dan moet je ook rekening houden met de risico's.

En weten jullie wel dat er ontzettend veel vrouwen in de problemen komen doordat ze een abortus hebben laten doen? Ze zijn moeder geweest, en hebben hun kind gewoon laten vermoorden. Zij krijgen vaak last van depressies en schuldgevoelens. Daar houd je nu nog geen rekening mee, maar dat gebeurt vaak wel.

En het kan toch niet zo zijn, dat je een baby maar mag vermoorden omdat het op dat moment niet goed uitkomt? Je kan toch ook niet een nieuwe klasgenoot vermoorden die niet goed uitkomt op dat moment? Ook al heeft hij dan nog zo'n vreselijk leven op school, je kan hem dan niet zomaar vermoorden. En dan zou je een baby wel mogen vermoorden? Wat een kromme redenering!
Allereerst, het weghalen van een aantal cellen kan men moeilijk moord noemen. Cellen denk niet. pas als die baby helemaal volgroeid is, zou er sprake zijn van moord, maar dan wordt die baby niet meer geaborteerd.

En jij vindt dus, als mijn vriendin op straat verkracht zou worden, en zwanger wordt, dat ze dan maar gewoon dat kind moet opvoeden? Een ongewilde zwangerschap en een ongewild kind is dus best volgens jou. Ik denk dat in zo'n geval een abortus een goede oplossing is.

Je laatste argument over een klasgenoot gaat trouwens helemaal nergens over en heeft hier ook helemaal niet mee te maken. Abortus is iets anders dan iemand doden. Andere daad, andere redenen. Heel simpel.
  Met citaat antwoorden