I have to say Dimas: your aversion is strong. Dat heb ik niet, ik weet hoe christenen zijn en denken omdat ik zelf christelijk ben opgevoed en ben gaan twijfelen toen ik in de puberteit kwam. Mijn ouders zijn niet-belijdende christenen (oke we bidden voor het eten maar das alles, macht der gewoonte denk ik) en in het dagelijks leven merk ik niets van het feit dat zij wel geloven en ik niet. We hadden het er laatst eens over en ik was verbaasd te horen dat papa nog geloofde

*hoe goed ken je je ouders

*
Maar ik heb geen moeite met christenen. Zij geloven wat zij willen en ik geloof wat ik wil. Alleen met discussies gaat het mis. Geloof in god is niet discussieerbaar, dat is er of is er niet. Ik heb wel moeite met mensen die zeggen dat god realiteit IS (in navolging van was Dimas en die ander -sorry die met die roze avatar

, naam kwijt- zeiden), want het is voor jou wel waarheid maar niet voor iedereen. Een kleine moeite is het om er 'ik denk' voor te zetten. Dan begrijp ik heel goed wat je bedoelt want voor jou is dat die waarheid, maar tegelijkertijd accepteer je het feit dat er mensen zijn die dat niet aannemen. DAT is pas echt tolerantie. En lisa_girl jij zegt wel dat wij niet tolerant zijn en je niet accepteren, maar dat doe jij dus ook niet

en dit is geen verwijt hoor, want zoiets komt van twee kanten, dus no blame at all.
Wat me wel dwarszit altijd is dat christenen (vooral Jehova's getuigen, die hebben er hun levensmissie van gemaakt:S) atheisten proberen over te halen te geloven. Ik weet namelijk dat dat in de bijbel staat dus er is bijna geen christen die dat niet doet. Dus je kunt veel zeggen maar dit zit in het christelijk geloof. Atheisten doen het ook, de andere kant op (he Dimas

) maar het is niet verbonden aan het atheisme zegmaar, anders dan het Christendom. Ik heb een vriend gehad die ook christelijk was - hoe anders dan nu

- maar ik liet hem in zijn waarde, we hadden daar een ander idee over en we luisterden gewoon naar elkaar zonder dat we de behoefte hadden elkaar van gelijk te overtuigen. Alleen dan veroordeel je niet