Onderwerp: Geloof?
Enkele bericht bekijken
Oud 29 April 2003, 20:44   #76
Dimas
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl

Andersom ook hoor! Ik irriteer me er ontzettend aan dat niet christenen altijd maar zelf willen denken, en alles zelf willen doen, zonder maar aan God te denken.
Dat heet realisme. Zodra er een god is, vormen we wel een ander denkbeeld. Zolang dat nog niet nodig is, willen we het liefst gewoon zelfdenken. Jij ziet ons dus liever als hersenloze schaapjes die iets aanbidden dat er misschien niet is. Begone you evil christian

Citaat:

En ja, wij hebben vrijwillig voor het geloof gekozen, maar dat betekent niet dat je plotseling kan stoppen met fouten maken.
Want niet alleen God is in ons leven bezig, maar ook de duivel die probeert om ons bij God vandaan te halen. En die wil dat wij zondigen. Wij mensen zijn niet zo sterk om daar altijd tegenin te gaan, en maken dus fouten terwijl we het eigenlijk niet willen.
Dus als ik sex voor het huwelijk heb, is dat de duivel z'n schuld? En als ik aardig ben voor een medemens is dat god z'n werk?
Sex heb ik omdat het a) lekker is en b) een teken van liefde is tussen twee mensen. God is immers zo vol van liefde, dan ziet hij ook heus wel in dat als 2 mensen die echt van elkaar houden sex hebben voor het huwelijk, dat dat niet erg is. Daar heeft jullie gehoornde figuur niks mee te maken.

En nu we het toch even daarover hebben. Het christendom is de grootste misbruiker van allerlei soorten geloven. Het christendom heeft allerlei tradities, mythen, figuren, watdanook van andere godsdiensten afgepakt en omgevormd. Het christendom heeft satan een slechte naam gegeven door een soort slecht figuur van te maken. Eens was het christendom zelf niet meer dan een joodse sekte. En vervolgens, als het machtig wordt: "Grab your torch and pitchfork!!!" en werd elke persoon die niet voldeed aan de regels van christenen achtervolgd.

Ik help iemand omdat ik sociaal ben ingesteld. Ik vind dat deze maatschappij wat naar de klote gaat (dat betekent niet minder aandacht aan god) dus als ik iemand kan helpen, doe ik dat. Heeft god niks mee te maken