Onderwerp: Geloof?
Enkele bericht bekijken
Oud 29 April 2003, 21:18   #77
lisa_girl
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas

Dus als ik sex voor het huwelijk heb, is dat de duivel z'n schuld? En als ik aardig ben voor een medemens is dat god z'n werk?
Sex heb ik omdat het a) lekker is en b) een teken van liefde is tussen twee mensen. God is immers zo vol van liefde, dan ziet hij ook heus wel in dat als 2 mensen die echt van elkaar houden sex hebben voor het huwelijk, dat dat niet erg is. Daar heeft jullie gehoornde figuur niks mee te maken.
God heeft wel gezegt dat sex bewaard moet worden voor in het huwelijk, dus vind Hij het denk ik niet goed als wij het voor het huwelijk wel doen. Dus heeft onze 'gehoornde figuur' daar echt wel wat mee te maken.

Citaat:

Het christendom heeft satan een slechte naam gegeven door een soort slecht figuur van te maken. Eens was het christendom zelf niet meer dan een joodse sekte. En vervolgens, als het machtig wordt: "Grab your torch and pitchfork!!!" en werd elke persoon die niet voldeed aan de regels van christenen achtervolgd.
Dus jij zegt nu dat satan voor het christendom geen slechte naam had? Dat heb ik dus nog nooit gehoord he?
En de achtervolgingen van het christendom zijn echt niet goed geweest hoor. Niet alles wat christenen doen is goed.

Citaat:

dus als ik iemand kan helpen, doe ik dat. Heeft god niks mee te maken
Dat denk jij dat God daar niks mee te maken heeft. Ik geloof dus dat God ervoor gezorgd heeft dat jij sociaal bent ingesteld, en andere mensen gaat helpen.