Onderwerp: Geloof?
Enkele bericht bekijken
Oud 29 April 2003, 22:03   #32
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl

In het Christendom heb je ook nog steeds zelf de keus hoor. Het is niet dat je het moet geloven, al vinden we dat wel fijner.
Het enige verschil is dat je vanuit een andere startpositie begint, namelijk bij het christendom. Vanuit daar ben je vrij om iets anders te kiezen.
Je wordt al gepushed met zaken zoals bidden, dopen etc...
Dan heb je bij strikt gelovigen ook nog eens NIET de keus om te kiezen. OF ze hebben je al zo gemanipuleerd dat je niet meer kan veranderen, of ze willen nooit meer iets met je te maken hebben als je het _christen zijn_ verlaat....

Citaat:

Moet alles wat er met een kind gebeurt dan nodig zijn om fysiek te overleven?
goede vraag... Het antwoord: de ouders moeten ervoor zorgen dat het kind fysiek kan overleven en mentaal tot op laag niveau. Een kind precies sturen in hun eigen (die kidneren hun eigen) geloof en denken is niet goed. Een kind is een ander mens en geen duplicaat van het denken van de ouders.

Citaat:
En trouwens, ik ben er ontzettend blij mee dat ik gedoopt ben hoor. Ik zou het mijn ouders juist kwalijk nemen als ze mij niet hadden laten dopen. En wij geloven dat het niet iets opleggen van mensen is, maar dat God ons daarmee een teken geeft.
Ik denk trouwens dat onze meningen hierover blijven verschillen, duzz....
Je zou jezelf ook op je 12de kunnen laten dopen ofzo... Dan heb je zelf die keuze gemaakt.