Onderwerp: Geloof?
Enkele bericht bekijken
Oud 29 April 2003, 23:10   #83
eneri
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl

God heeft wel gezegt dat sex bewaard moet worden voor in het huwelijk, dus vind Hij het denk ik niet goed als wij het voor het huwelijk wel doen. Dus heeft onze 'gehoornde figuur' daar echt wel wat mee te maken.
als God ons geschapen heeft op de manier waarop wij zijn, dus met geslachtsdelen waar je zo kunt van genieten, waarom zou hij dan willen dat we wachten met het uitproberen ervan tot we getrouwd zijn? dat slaat toch nergens op. God houdt zo veel van ons, maar dan wil hij niet dat we van onszelf genieten? dat kan ik me echt neit voorstellen. Als seks alleen was bedoeld voor voortplanting, en god neit wilde neit dat we het ook voor andere dingen gebruiken zoals genot, dan had Hij wel gezorgd dat we net als de meeste dieren er niet van genieten. Maar als Hij ons heeft geschapen zo dat we er wel van genieten lijkt het me logisch dat Hij wil dat we daar ook gebruik van maken.
Daarbij staat God gelijk aan liefde, en seks is DE manier om liefde te uiten, voor jezelf, voor de ander en voor het leven. Dat zijn juist de dingen die God ons geschonken heeft, onszelf en het leven. Daar meoten we dan toch van genieten!