Onderwerp: Geloof?
Enkele bericht bekijken
Oud 30 April 2003, 12:54   #85
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri

als God ons geschapen heeft op de manier waarop wij zijn, dus met geslachtsdelen waar je zo kunt van genieten, waarom zou hij dan willen dat we wachten met het uitproberen ervan tot we getrouwd zijn? dat slaat toch nergens op. God houdt zo veel van ons, maar dan wil hij niet dat we van onszelf genieten? dat kan ik me echt neit voorstellen. Als seks alleen was bedoeld voor voortplanting, en god neit wilde neit dat we het ook voor andere dingen gebruiken zoals genot, dan had Hij wel gezorgd dat we net als de meeste dieren er niet van genieten. Maar als Hij ons heeft geschapen zo dat we er wel van genieten lijkt het me logisch dat Hij wil dat we daar ook gebruik van maken.
Daarbij staat God gelijk aan liefde, en seks is DE manier om liefde te uiten, voor jezelf, voor de ander en voor het leven. Dat zijn juist de dingen die God ons geschonken heeft, onszelf en het leven. Daar meoten we dan toch van genieten!
daar ben ik het dus helemaal mee eens

aan lisa_girl: het zal wel aan mijn aversie voor het afschuiven van fouten op de verleiding van de duiven liggen, maar ik vind het een slap excuus. Wij atheisten nemen tenminste de verantwoordelijkheid van onze daden volledig op ons. Ik bedoel ik heb sex gehad voor mn huwelijk en heb daar ook heel erg bewust voor gekozen omdat ik et dus heel erg met eneri eens ben. In god geloof ik dan wel niet (meer), maar in de overtuiging dat god bestaat vind ik het bovenstaande een hele logische redenering, en mijn ouders denken daar hetzelfde over. En zij zijn dus wel christen. Maargoed je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt Bedenk wel dat de bijbel is geschreven in tijden dat opvattingen heel anders waren dan nu en je de bijbel best wat vrijer mag vertalen. maargoed ook dat moet je gewoon zelf weten
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline