Enkele bericht bekijken
Oud 30 April 2003, 17:51   #19
Fade of Light
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: Wie gelooft er in telepathie?

Citaat:
Originally posted by FiZz

Dan zul je me moeten leren fietsen... dus dan moet je me telepathie leren

Ik snap je gedachtengang wel.. Maar ik ben gewoon te koppig om aan zoiets toe te geven.. Dingen die onverklaarbaar zijn (en ik heb het zelf wel eens meegemaakt) gewoon zo laten, anders wordt je echt gek en ga je dingen verzinnen of in dingen geloven (wat denk je anders dat filosofie is? )

1 van mijn ervaringen.
Er was een meisje met wie ik altijd heel erg veel belde (4 jaar geleden). En op een gegeven moment zeg ik:"En hoe bevalt het om niet meer te roken"... zij helemaal zo van:"Hoe weet jij dat?!". Ik dacht echt dat zij me dat verteld had via msn ofzo... Maar ik heb der logs nagezocht maar kon er NIX over vinden...

En een keer vroeg ik of ze het leuk vond dat haar oma langs kwam... Zij kwam uit rusland (van jongs af aan hier opgegroeit, en haar oma zou die dag uit rusland naar nederland komen). Zij zelf wist het net een 2 uurtjes dat ze zou langskomen en ik had haar niet gesproken, maar ik WIST gewoon dat die oma zou komen...

Het is niet te verklaren, maar om in dat soort dingen te gaan geloven... ik zie het als een makkelijke "uitvlucht"... er moet gewoon een verklaring voor zijn.. iets dat we nog niet ontdekt hebben ofzo... maar misschien is het wel telepathie. Ik weet het niet... maar zolang ik het niet weet ga ik er niet in geloven..

(door Filosofie is ook het Gelood ontstaan... en dat vind ik zelf ook dom (ik zeg niet dat het dom IS maar alleen dat ik dat VIND).
Het onstaan van de aarde...mensen -> organen -> moleculen -> atomen -> protenen/neutronen/elektronen -> quarks

alles is opgebouwd uit kleinere delen, maar dit moet toch ophouden? Je snapt het niet, dus geloof je niet echt in de mens?

Veel mensen weten niet hoe een auto precies in elkaar zit. Ze weten slechts dat ie rijdt (uitgeprobeerd/gezien etc)... dus ze geloven in het rijden van de auto, maar veel mensen geloven niet in telepathie

Hiermee probeer ik je niet te overtuigen dat het zo is, ik probeer hooguit aan te geven, dat er geen reden is om het niet te geloven, en slechts jezelf erin te verdiepen of er in ieder geval voor open te staan

(dit zeg ik overigens aan de hand van de opmerking "Maar ik ben gewoon te koppig om aan zoiets toe te geven.. Dingen die onverklaarbaar zijn ")

Citaat:
Eneri zei:
ik heb er niet echt diep over nagedacht nee, en voordat ik mn mening vorm vind ik het wel prettig te weten wat het precies inhoudt. En hoe dat in zn werk gaat. Dan pas kan ik besluiten of ik het aannemelijk genoeg vindt. Ik heb het namelijk, bij mijn weten, nog neit zelf ervaren.
Zie het voorbeeld van de auto...

Citaat:
0vera zei:

Leg eens uit wat je daarover denkt? ik wil je ook best uitleggen wat ik erover geloof

daar valt over te twisten. ik geloof dat je altijd energie om je heen hebt, en dat voel ik ook altijd overal waar ik binnenkom (ben heel gevoelig voor stemming), en ik ken iemand die dus zo bij me naar binnen kan kijken als ie wil weten hoe et met me gaat. En nee dat beangstigt me geenszins (behalve toen ik een beetje verliefd op em was, da was minder ).
Maar als je niet bewust bezig bent met anderen maar even wat tijd voor jezelf neemt, ben je niet bezig met energie sturen naar anderen. Dan kunnen anderen wel weer energie uit jou putten maar ook daar kun je je weer voor afsluiten. pfoe ingewikkeld
Om mijn theorie een beetje te onderbouwen zal ik vlug een stukje (niet al te saaie ) natuurkunde geven.

Alles in de wereld heeft massa... (is logisch toch?) Zelfs lucht, een scheet of de aarde heeft een massa. Lucht bestaat uit moleculen (stikstof, zuurstof, etc) en elk molecuul heeft gewicht, dus lucht heeft gewicht.

Volgens Einsteins (bewezen) theorie geldt: E = m*C^2
E = energie
m = massa
C = een of andere _NIET_ boeiden constante (voor dit verhaal).

Uit deze formule haal je dus dat alles wat massa heeft, energie is.

De wereld is dus een grote hoop van energie. Ik ben eerngie, jij bent energie, lucht is energie, de aarde is energie, de lamp is energie, en mijn horloge is energie.

Het is dus logisch dat je altijd energie om je heen hebt, aangezien alels energie is

Op die manier is energie dus _HET_ 'magische' woord...

Over hoe telepathie werkt, daar laat ik me (nog?) niet over uit...
  Met citaat antwoorden