Citaat:
Originally posted by Fade of Light
Je wordt al gepushed met zaken zoals bidden, dopen etc...
Dan heb je bij strikt gelovigen ook nog eens NIET de keus om te kiezen. OF ze hebben je al zo gemanipuleerd dat je niet meer kan veranderen, of ze willen nooit meer iets met je te maken hebben als je het _christen zijn_ verlaat....
|
Ja, je wordt al gepushed. Maar dat is toch ook logisch? Als jij ergens stellig van overtuigd was, dan probeer je er toch ook voor te zorgen dat anderen dat ook geloven? Dat wil je toch niet alleen voor jezelf houden? Het is juist goed dat ouders dat aan hun kinderen leren. Maar ze blijven echt wel de keus houden.
Er staat in de Bijbel dat je je naaste moet liefhebben, niet dat je ze in de steek moet laten als ze het christendom verlaten. Wij leren dat je dan juist nog wel met ze om moet gaan. En volgens mij zien veel mensen ons als strikt gelovigen.
Citaat:
de ouders moeten ervoor zorgen dat het kind fysiek kan overleven en mentaal tot op laag niveau.
|
Dus je zou een kind ook niet op een goede school moeten zetten? Je wilt toch je kinderen ook mentaal een hoog niveau meegeven? En ze de goede weg opsturen?
Citaat:
Je zou jezelf ook op je 12de kunnen laten dopen ofzo... Dan heb je zelf die keuze gemaakt.
|
Het dopen gaat niet om onze keus, dat gebeurt op latere leeftijd. (bij ons zo rond je 18/20e)
Citaat:
Originally posted by eneri
en god neit wilde neit dat we het ook voor andere dingen gebruiken zoals genot,
|
Ik heb niet gezegd dat we het niet voor genot mochten gebruiken. Maar het mag niet voor het huwelijk. In het huwelijk mag je er natuurlijk wel voor het genot doen. Maar het is juist speciaal voor man en vrouw bewaard. Als een soort huwelijkscadeau. En dat mag dus niet voor het huwelijk met jan en alleman. Het is ongeveer hetzelfde als trouwen.
0vera:
Wij nemen de verantwoordelijkheid van onze fouten ook wel op ons. Maar wij geloven ook dat de satan ervoor zorgt dat we in de verleiding komen. Dan kunnen we nog steeds zelf kiezen of we het doen of niet. Maar vaak zijn we niet zo sterk om het niet te doen.
Citaat:
Originally posted by Dimas
edit: even wat anders, hoe oud denk je dat de aarde is?
|
Eerlijk gezegd heb ik geen idee. In ieder geval geen miljoenen jaren zoals de evolutietheorie beweert. Ik heb ooit wel geweten hoeveel tijd er ongeveer zat tussen de schepping en de geboorte van Jezus, maar dat ben ik weer vergeten. Dat vind ik eerlijk gezegd ook niet zo interessant om te weten.