Citaat:
Originally posted by A-Man
Ik geloof wel in telepathie
Waarom en hoe het werkt ben ik nog niet helemaal uit.
Kan ik niet zo 1,2,3 zeggen.
Ik kan me wel vinden in wat 0Vera en Nightwolf zeiden.
Ennehm
Telepathie en meeleven (waarom engels telkens??)
zijn wel twee erg verschillende dingen.
In Telepathie geloof ik wel maar dat gaat alleen op een onbewust niveau, is niet iets waar je echt bewust mee bezig kan zijn denk ik. Dus niet "echt" gedachten lezen daar geloof ik niet in.
Meeleven Empathie, is iets waar je heel bewust mee om kan gaan. Bij wat jullie "extreme empathie” noemen denk ik, kan je krijgen dat je veel meer open staat waarschijnlijk in dat geval voor telepathie. Soms krijg je door extreem mee te leven een soort telepathische ervaring. (dat soort dingen hoor/lees je wel vaak)
|
De reden waarom ik engelse termen gebruik is, odmat ik normaal met engelse praat, en die termen dus meer normaal zijn dan de nederlandse vormen
Telepathie en meeleven zijn neit echt twee andere dingen. De overlap is dat je aanvoelt wat eigenlijk van iemand anders is. (gedachte of gevoel). Waarom zou je iets wel onbewust kunnen meemaken, maar niet bewust? Je kan je onderbewustzijn met je bewustzijn laten omgaan, alleen is er in deze maatschappij geen daadwerkelijk nut voor en dus vergaan die vaardigheden..
Extreme empathy is niet zomaar meer openstaan, maar ook daadwerkelijk leren er beter te ontvangen (het beter te verwerken)
Citaat:
Ik zelf denk wel dat je door extreem mee te leven het gevoel van iets telepathisch dan zelf maakt. (snapt ook maar iemand wat ik bedoel :s) Je creëert het dan zelf en dan is het geen telepathische iets meer ook al is het gevoel heel sterk. Liefde is net zoiets volgens mij als telepathie. Het verbinden van gedachten met elkaar. En een verbinding van gedachten.
Bij mensen waar je van houdt , leef je eerder mee. Je staat meer open voor de gedachten en gevoelens van die persoon.
Je wordt ook minder onbevooroordeeld.
Zoals 0Vera zei, het is dan daarom wat minder prettig, lijkt mij, telepathie en verliefd zijn.
De kunst is denk ik om te kijken en te trainen naar het scheiden van empathie , (meelevingsgevoel) en de connectie tussen gedachten of gedachtenoverdracht (telepathie).
Liefde kan de telepathie juist verminderen, als je iets graag wil, of iets “misschien wel” , “eventueel” of “eigenlijk wel graag” zou willen weten, dan wordt de kasn steeds groter dat er iets van extreme empathie tussen komt, (wat dus wat anders is, ook al lijkt dat misschien wel op telepathie soms.)
Volgens mij snapt hier niemand der wat van wat ik zeg, naja 
..
Flauw... ik wacht wel...
|
Liefde is geen telepathie (vanaf nu TP), je verbindt geen gedachte met elkaar, je voelt je slechts heel erg gebonden tot elkaar op het gebied van gevoel. Je empathy voor die persoon wordt meestal wel erger, maar dat is iets anders dan TP.
Je haalt TP en empathy tevaak door elkaar, volgens mij

Empathie is puur gevoel, telepathie is puur gedachte. Zo simpel is het onderscheidt in theorie.
Citaat:
Trainen??
..Waarom zou je dat willen.
Wat is extreem?
(ben je dan bewuster in staat van telepathie ofzo??)
|
Je haalt empathy en TP weer door elkaar...
Het antwoord waarom, dat is ieder voor zich. Van zelf ontplooing, tot daadwerkelijk gebruik. Voor zowel telepathie als empathy.