Citaat:
Originally posted by lisa_girl
Ja, je wordt al gepushed. Maar dat is toch ook logisch? Als jij ergens stellig van overtuigd was, dan probeer je er toch ook voor te zorgen dat anderen dat ook geloven? Dat wil je toch niet alleen voor jezelf houden? Het is juist goed dat ouders dat aan hun kinderen leren. Maar ze blijven echt wel de keus houden.
Er staat in de Bijbel dat je je naaste moet liefhebben, niet dat je ze in de steek moet laten als ze het christendom verlaten. Wij leren dat je dan juist nog wel met ze om moet gaan. En volgens mij zien veel mensen ons als strikt gelovigen.
|
Ik zou andere proberen te overtuigen, maar ik push ze niet om een handeling uit te voeren of te denken zoals ik zelf denk. Ik verscahf ze hooguit met informatie om ze aan het denken te zetten, zodat ze zelf mogen kiezen wat ze er mee doen.
"ze blijven echt we de keus houden", nee die keus hebben ze nauwelijks als ze een klap voor de kop krijgen als ze voor het eten niet bidden (of het eten wordt weggezet)...
Citaat:
Dus je zou een kind ook niet op een goede school moeten zetten? Je wilt toch je kinderen ook mentaal een hoog niveau meegeven? En ze de goede weg opsturen?
|
School is een objectieve leerweg.
Citaat:
Het dopen gaat niet om onze keus, dat gebeurt op latere leeftijd. (bij ons zo rond je 18/20e)
|
en eerst zei je nog dat er gedoopt werd bij de geboorte en dat je daar lbij mee was etc...