Citaat:
Originally posted by Fade of Light
De reden waarom ik engelse termen gebruik is, odmat ik normaal met engelse praat, en die termen dus meer normaal zijn dan de nederlandse vormen 
|
Ohw meer normaal voor jouw dus

(snap nu nog minder waarom)
Citaat:
Telepathie en meeleven zijn neit echt twee andere dingen. De overlap is dat je aanvoelt wat eigenlijk van iemand anders is. (gedachte of gevoel). Waarom zou je iets wel onbewust kunnen meemaken, maar niet bewust? Je kan je onderbewustzijn met je bewustzijn laten omgaan, alleen is er in deze maatschappij geen daadwerkelijk nut voor en dus vergaan die vaardigheden..
Extreme empathy is niet zomaar meer openstaan, maar ook daadwerkelijk leren er beter te ontvangen (het beter te verwerken)
|
ehh, jah dus?

Dat bedoel ik ook.
Citaat:
Liefde is geen telepathie (vanaf nu TP), je verbindt geen gedachte met elkaar, je voelt je slechts heel erg gebonden tot elkaar op het gebied van gevoel. Je empathy voor die persoon wordt meestal wel erger, maar dat is iets anders dan TP.
|
Ik zeg toch ook niet dat het hetzelfde is?
Wat is dit voor vage reactie?
Citaat:
Je haalt TP en empathy tevaak door elkaar, volgens mij 
Empathie is puur gevoel, telepathie is puur gedachte. Zo simpel is het onderscheidt in theorie.
|
Oh, jaja.. hmm
Empathie is puur gevoel... waar komt dat dan vandaan?
Uit het niks? dat voel je gewoon?
Heb je het over een specefieke "theorie" of verzin je die ter plekke?
Telepathie is volgens mij het ontvangen van (of sturen van)gedachten. Je ontvangt dan iets wat niet op een andere manier in je op gekomen kan zijn.
en over dat bewust. Ik ken geen geval (iemand wel?) dat telepathie bewust werkt, meestal is het zo van .. persoon A weet iets of gebeurd iets mee of denkt aan iest, en persoon B ontvangt die "informatie" op een manier die "niet normaal" is. Persoon B kan/kon dat gewoon niet weten. Meestal komt persoon B daarna pas erachter dat B is wist wat B gewoon niet kon weten. Daardoor denken we (daarna) pas dat het wel iets van telepathie moet zijn geweest (als je erin gelooft).
Telepathie is volgens mij het ontvangen van informatie op een niet normale "onverklaarbare" manier.
Empathy, is het gebruiken van, en zien,horen,voelen, van informatie wat direct weer wordt omgezet in gevoel zodra je het ontvangt of zendt.
Gevoel is ook informatie.
Gevoel versterkt ook gevoel. (gevoel creeert gevoel)
En wordt o.a. daardoor niet als "informatie" gezien.
Dat gevoel informatie is en niet zomaar een vaag iets dat er gewoon is, is iets wat (tegenwoordig? of in onze maatschappij? (

) ) niet leren of erkennen. Blijft iets vaags.
Telepathie is ook iets naja toch wel redelijk kwalificeerbaar als "onverklaarbaar" dus ook iets vaags eigenlijk.
Gevoel is dat voor ons ook, iets vaags (voor de meeste dan) of iig iets dat er gewoon is. (ben ik niet mee eens)
Daarom kan liefde invloed hebben op telepathie.
(snap je nog niet zo denk ik ... ehm)
Liefde -> sterk gevoel (en volgens de meeste ook iets vaags of onverklaarbaars)
Telepathie -> "iets vaags" (ook onverklaarbaar) roept vaak weer sterke gevoelens op. (waarom? omdat het vaag is?)
Ik wil alleen zeggen dat de combinatie zo voor associaties kunnen zorgen, die niet kloppen, (minder objectief).
Bij iets (TP) waar je al heel heel erg objectief voor moet zijn om het te kunnen bevestigen, onderzoeken, begrijpen denk ik.
Citaat:
Je haalt empathy en TP weer door elkaar...
Het antwoord waarom, dat is ieder voor zich. Van zelf ontplooing, tot daadwerkelijk gebruik. Voor zowel telepathie als empathy.
|
Ik denk dat empathy en Tp teveel met elkaar verward worden soms... Dat is iets anders dan wat jij zegt.
Dank je voor antwoord.

en hele reactie.
(hoe meer mensen reageren, des te meer zou ik er wat van kunnen snappen enzo, misschien wel leuk.

)