Citaat:
Originally posted by Fade of Light
"ze blijven echt we de keus houden", nee die keus hebben ze nauwelijks als ze een klap voor de kop krijgen als ze voor het eten niet bidden (of het eten wordt weggezet)...
|
Dat is als ze nog klein zijn. Dan kunnen ze die keus nog helemaal niet zelf maken. En dan ben je als ouders verantwoordelijk voor je kinderen. En als de ouders dan vinden dat die kinderen moeten bidden voor het eten. Dan moeten ze dat gewoon doen. Als ze wat ouder zijn, kunnen ze echt wel die keus maken. Dan krijgen ze meestal geen klap meer.
Citaat:
School is een objectieve leerweg.
|
Maar het is niet noodzakelijk om fysiek te kunnen overleven.
Citaat:
en eerst zei je nog dat er gedoopt werd bij de geboorte en dat je daar lbij mee was etc...
|
Gedoopt ben ik bij m'n geboorte ja, maar wij doen rond onze 18 a 20e verjaardag belijdenis. Dan zeg je zelf tegen iedereen dat je in God gelooft en voor Hem wil leven. Dat bedoelde ik met de keus.
Citaat:
Originally posted by eneri
en waarom zou dat niet mogen? we ontdekken het meestal zo rond een jaar of 13/14 wat je er allemaal mee kan. Ben je dan ook tegen masturberen?
|
Dus alles wat je ontdekt moet je maar meteen proberen? Als op je 7e ontdekt hoe je een auto moet besturen, mag je toch ook niet meteen rijden? Nee, dan moet ook wachten tot je je rijbewijs hebt. Net zo goed als dat je met sex moet wachten tot je getrouwd bent.
Ik ben ook tegen masturberen, maar niet zo stellig als tegen sex voor het huwelijk. Ik ben er nog niet zo over uit eigenlijk. Maar het heeft veel met sex te maken, dus ik denk niet dat het goed is.