Citaat:
Originally posted by A-Man
Ik zeg toch ook niet dat het hetzelfde is?
Wat is dit voor vage reactie?
|
gebaseerd hierop:
Citaat:
Liefde is net zoiets volgens mij als telepathie. Het verbinden van gedachten met elkaar. En een verbinding van gedachten.
Bij mensen waar je van houdt , leef je eerder mee.
|
samen met dit stukje geef ik hierbeneden commentaar,
Citaat:
Oh, jaja.. hmm
Empathie is puur gevoel... waar komt dat dan vandaan?
Uit het niks? dat voel je gewoon?
|
Eerst heb je het over gedachten en telepathie en daarna heb je als een soort conclusie dat je met die personen eerder meeleeft. Dit is neit wat empathie inhoudt, omdat je ZELf invulling van gevoelens bij gedachten geeft, en je neemt niet de gevoelens van de andere over.
ok ok, ik zie dat ik beetje vaag was. De ene keer zei ik dat ze wel hetzelfde waren, andere keer niet. Ik zal het beter proberen uit te leggen.
In welk opzicht zijn ze hetzelfde? Je ontvangt ze beide van een ander persoon. En waarschijnlijk op ongeveer dezelfde manier.
Toch is er een wezenlijk verschil, namelijk bij empathy/meeleven, gaat het om gevoelens, en bij TP gaat het om gedachten. In theorie is dit iets heel anders. Als jij echter een gedachte doorkrijgt, dan geef je er automatisch zelf een gevoel bij. Dit hoeft niet het gevoel vcan de ander, maar van jou te zijn.
Citaat:
Ohw meer normaal voor jouw dus 
(snap nu nog minder waarom)
|
idd dat vind ik fijner, gebruik jij de lederlandse vertaling maar als je wilt
Citaat:
Heb je het over een specefieke "theorie" of verzin je die ter plekke?
Telepathie is volgens mij het ontvangen van (of sturen van)gedachten. Je ontvangt dan iets wat niet op een andere manier in je op gekomen kan zijn.
en over dat bewust. Ik ken geen geval (iemand wel?) dat telepathie bewust werkt, meestal is het zo van .. persoon A weet iets of gebeurd iets mee of denkt aan iest, en persoon B ontvangt die "informatie" op een manier die "niet normaal" is. Persoon B kan/kon dat gewoon niet weten. Meestal komt persoon B daarna pas erachter dat B is wist wat B gewoon niet kon weten. Daardoor denken we (daarna) pas dat het wel iets van telepathie moet zijn geweest (als je erin gelooft).
|
Zoek en gij zult vinden. Er is meer dan geneog informatie over TP...alleen veel mensen geloven het niet. Telepathie e.d. werken met je onderbewustzijn... Je kunt pas TP (o.i.d.) doen als je je onderbewustzin ervan overtuigd hebt dat het kan, want anders werkt dat gedeelte van je koppie niet mee, en dat is juist de uitvoerende...
Ja ik ken wel gevallen waaruit het blijkt dat het werkt. Eveneens als TP spelletjes waarbij er goed "geraden" werd (kans 1 op 10000)
Citaat:
Telepathie is volgens mij het ontvangen van informatie op een niet normale "onverklaarbare" manier.
Empathy, is het gebruiken van, en zien,horen,voelen, van informatie wat direct weer wordt omgezet in gevoel zodra je het ontvangt of zendt.
|
"niet normale onverklaarbare" manier, is puur subjectief en dus vrij waardeloos. HEt gaat er gewoon dat je communiceert met je hersentjes en niet met je fysieke lichaam, om iets duidelijk te maken. (gedachten in dit geval).
Empathy is niet wat jij denkt dat het is (Als ik het zo lees)... De manier waarop jij het beschrijft, geeft de ontvanger zelf een gevoel aan de informatie die hij/zij doorkrijgt. Dat is het niet, het is jusit dat die de gevoelens van de andere doorkrijgt.
Citaat:
Telepathie is ook iets naja toch wel redelijk kwalificeerbaar als "onverklaarbaar" dus ook iets vaags eigenlijk.
Gevoel is dat voor ons ook, iets vaags (voor de meeste dan) of iig iets dat er gewoon is. (ben ik niet mee eens)
Daarom kan liefde invloed hebben op telepathie.
|
Dat twee dingen overklaarbaar of vaag zijn, wil niet zeggen dat er een verband is...Dat is een verkeerde oorzaak gevolg drogrede
Citaat:
Liefde -> sterk gevoel (en volgens de meeste ook iets vaags of onverklaarbaars)
Telepathie -> "iets vaags" (ook onverklaarbaar) roept vaak weer sterke gevoelens op. (waarom? omdat het vaag is?)
|
Zie heirboven.
Citaat:
Ik wil alleen zeggen dat de combinatie zo voor associaties kunnen zorgen, die niet kloppen, (minder objectief).
|
huh?
Citaat:
Ik denk dat empathy en Tp teveel met elkaar verward worden soms... Dat is iets anders dan wat jij zegt.
|
Ik verwar het niet hoor. Ik heb alles duidelijk op een rijtje. Alleen ik denkd at jij de twee zaken niet goed kan onderscheiden, omdat het in de praktijk vaak in elkaar geweefd zit. Ook moet je duidelijk inzien dat een gevoel van iemand anders krijgen
iets heel anders is dan zelfeen gevoel geven aan informatie die je krijgt van een ander.
Citaat:
Dank je voor antwoord. en hele reactie.
(hoe meer mensen reageren, des te meer zou ik er wat van kunnen snappen enzo, misschien wel leuk. )
|
ik hoop dat het nu duidelijker is