Onderwerp: Geloof?
Enkele bericht bekijken
Oud 1 May 2003, 20:56   #47
Dimas
Guest

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd heb ik geen idee. In ieder geval geen miljoenen jaren zoals de evolutietheorie beweert. Ik heb ooit wel geweten hoeveel tijd er ongeveer zat tussen de schepping en de geboorte van Jezus, maar dat ben ik weer vergeten. Dat vind ik eerlijk gezegd ook niet zo interessant om te weten.
Ik denk dat het meer dan interessant is, aangezien veel christenen denken dat de wereld niet zo oud is.

Link
Ik stel voor dat je op de volgende link de stukjes leest. Dit zijn allemaal stukken die de argumenten van een "jonge aarde" weerleggen. Het kan niet zo zijn dat de aarde maar een paar duizend jaar is (zoals christenen denken). Is dan ineens de jaartaldatering van die schedel die laatst gevonden was (gedateerd op 4,17 miljoen jaar) compleet fout? Is het een ongeldige methode? Mag jij dat is proberen te weerleggen

Citaat:
Ja, je wordt al gepushed. Maar dat is toch ook logisch? Als jij ergens stellig van overtuigd was, dan probeer je er toch ook voor te zorgen dat anderen dat ook geloven? Dat wil je toch niet alleen voor jezelf houden? Het is juist goed dat ouders dat aan hun kinderen leren. Maar ze blijven echt wel de keus houden.
Dat heet dus indoctrinatie. Anderen zover willen krijgen dat zij hetzelfde geloven als jezelf. En dat gebeurd wel degelijk in christelijke gezinnen zodra de ouders hun meteen christelijk opvoeden. Zoals FoL al zei, een atheist zal NOOIT maar dan ook NOOIT iemand proberen over te halen. Heel simpel omdat er nog steeds zoiets als een mening is die je moet respecteren. Dat betekent echter niet dat je niet een discussie kan houden, of iemand met geldige argumenten kan overladen. Maar indoctrinatie gaat tever. Je moet kinderen zelf een keuze geven. Stel dat 0vera en ik zouden gaan trouwen, en we zouden kinderen krijgen, zou ik ze proberen van allerlei dingen wat mee te geven, zodat ze zelf kunnen denken wat ze willen. Als zij christenen willen zijn, mij best. Des te interessanter. Kan ik met ze discussieren. Maar ik zou ze niet opdragen een atheistische levensstyle aan te nemen. En dat gebeurd dus wel in christelijke gezinnen

Laatst aangepast door Dimas : 1 May 2003 om 21:02