Onderwerp: Geloof?
Enkele bericht bekijken
Oud 2 May 2003, 08:41   #49
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl

Dat is als ze nog klein zijn. Dan kunnen ze die keus nog helemaal niet zelf maken. En dan ben je als ouders verantwoordelijk voor je kinderen. En als de ouders dan vinden dat die kinderen moeten bidden voor het eten. Dan moeten ze dat gewoon doen. Als ze wat ouder zijn, kunnen ze echt wel die keus maken. Dan krijgen ze meestal geen klap meer.
De vraag is in hoeverre ze denken dat het daadwerkelijk MOET, of omdat het slechts om een geloof gaat...

Citaat:

Maar het is niet noodzakelijk om fysiek te kunnen overleven.

Klopt, maar we hebben het hier niet over een subjectieve ouder. Om zichzelf te ontwikkelingen zullen ze objectieve informatie moeten krijgen, en daar zelf conclusies uit trekken. Pas iets later in hun leven als ze zelf mentaal beter ontwikkeld zijn, zoals ze zelf gestuurd hebben, kunnen ze open staan voor andere "meningen" als het ware. Dit is natuurlijk heel moeilijk haalbaar, maar door ze van kinds af aan al dingen bij te brengen die "waar" (volgens het christendom) zijn ( = een mening voordoen als feit) laat je die kinderen niet hun eigen denkwijze volgen, maar creeer je die..... DE OUDERS hun mening wel te verstaan, de kind kan op die jonge leftijd nog nauwelijks iets inbrengen.

Ouders zijn niet subjectief, school wel (meestal...je hebt nog van die fout extreme scholen, maargoed.) Uiteindelijk heb je ook wat mentale ontwikkeling nodig om fysiek te overleven. Maar wat ik probeer te zeggen met al dit is (wat ik al gezegd heb):
Een kind is een ander mens (met eigen denken) en geen duplicaat van de ouders (en hun denken.)

Citaat:

Gedoopt ben ik bij m'n geboorte ja, maar wij doen rond onze 18 a 20e verjaardag belijdenis. Dan zeg je zelf tegen iedereen dat je in God gelooft en voor Hem wil leven. Dat bedoelde ik met de keus.

oh, ik dacht dat we het nog steeds over dopen hadden , maargoed...

Citaat:

Dus alles wat je ontdekt moet je maar meteen proberen? Als op je 7e ontdekt hoe je een auto moet besturen, mag je toch ook niet meteen rijden? Nee, dan moet ook wachten tot je je rijbewijs hebt. Net zo goed als dat je met sex moet wachten tot je getrouwd bent.
auto rijden op je 7de mag niet volgens de wet...seks wel, dus geen goede vergelijking.

edit: ik vind het trouwens een best okeeje discussie

ook voor lisagirl die het in haar entje op dit moment moet opnemen tegen meerdere