Onderwerp: Geloof?
Enkele bericht bekijken
Oud 2 May 2003, 13:33   #117
lisa_girl
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas

Link
Ik stel voor dat je op de volgende link de stukjes leest. Het kan niet zo zijn dat de aarde maar een paar duizend jaar is (zoals christenen denken). Is dan ineens de jaartaldatering van die schedel die laatst gevonden was (gedateerd op 4,17 miljoen jaar) compleet fout? [/b]
Lekker makkelijk he? Alleen een link geven van een site die alles weerlegt. Dat is info van een kant geven. Ik snap trouwens niet veel van die site, (kan niet zo goed engels) Zoals ik al gezegt had heb ik me er niet in verdiept. En kan ik dus ook moeilijk die dingen gaan weerleggen. Maar ik weet wel dat dit allemaal door mensen is gedaan, en mensen maken ook fouten.
Citaat:

En dat gebeurd wel degelijk in christelijke gezinnen zodra de ouders hun meteen christelijk opvoeden. Zoals FoL al zei, een atheist zal NOOIT maar dan ook NOOIT iemand proberen over te halen. Heel simpel omdat er nog steeds zoiets als een mening is die je moet respecteren. Maar ik zou ze niet opdragen een atheistische levensstyle aan te nemen. En dat gebeurd dus wel in christelijke gezinnen
Bij kleine kinderen wordt het inderdaad gewoon opgedragen. Maar zodra ze zelf kunnen bedenken of ze het geloven of niet, hebben ze zelf de keus. Dan kunnen ze toch alles weer weerleggen? Dan wordt ze dat ook niet meer opgedragen. Een mening respecteren wij ook. Maar die kleine kinderen hebben nog geen mening. En het geloof is meer dan een mening. Wij zien dat als feiten. En feiten geef je gewoon aan je kinderen mee. Maar zodra zij denken dat die feiten geen feiten maar meningen zijn, zijn ze er vrij in om te doen wat ze willen.
Citaat:
Originally posted by Fade of Light
Een kind is een ander mens (met eigen denken) en geen duplicaat van de ouders (en hun denken.)
Daar ben ik het ook wel mee eens. Maar een klein kind kan nog niet zelf denken wat het gelooft, dus daar mogen de ouders nog wel zeggen wat zij vinden dat waar is. Net zoals met sinterklaas. De ouders zeggen ook gewoon dat die bestaat, en de kinderen nemen dat gewoon aan. Maar zodra ze oud genoeg zijn om zelf meningen te vormen, komen ze erachter dat sinterklaas niet bestaat, en mogen ze zelf kiezen wat ze ervan denken. Bij het christelijk geloof is dat precies hetzelfde. (met het verschil natuurlijk dat sinterklaas niet bestaat het God wel, maar goed)