Enkele bericht bekijken
Oud 2 May 2003, 18:12   #36
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

Eerst heb je het over gedachten en telepathie en daarna heb je als een soort conclusie dat je met die personen eerder meeleeft. Dit is neit wat empathie inhoudt, omdat je ZELf invulling van gevoelens bij gedachten geeft, en je neemt niet de gevoelens van de andere over.
Empathy is dus gevoelens overnemen
Telepathie alleen gedachten.
ok.

Citaat:
ok ok, ik zie dat ik beetje vaag was. De ene keer zei ik dat ze wel hetzelfde waren, andere keer niet. Ik zal het beter proberen uit te leggen.

In welk opzicht zijn ze hetzelfde? Je ontvangt ze beide van een ander persoon. En waarschijnlijk op ongeveer dezelfde manier.

Toch is er een wezenlijk verschil, namelijk bij empathy/meeleven, gaat het om gevoelens, en bij TP gaat het om gedachten. In theorie is dit iets heel anders. Als jij echter een gedachte doorkrijgt, dan geef je er automatisch zelf een gevoel bij. Dit hoeft niet het gevoel vcan de ander, maar van jou te zijn.
jah precies ok.

Citaat:
"niet normale onverklaarbare" manier, is puur subjectief en dus vrij waardeloos. HEt gaat er gewoon dat je communiceert met je hersentjes en niet met je fysieke lichaam, om iets duidelijk te maken. (gedachten in dit geval).

Empathy is niet wat jij denkt dat het is (Als ik het zo lees)... De manier waarop jij het beschrijft, geeft de ontvanger zelf een gevoel aan de informatie die hij/zij doorkrijgt. Dat is het niet, het is jusit dat die de gevoelens van de andere doorkrijgt.
Met Empathy kan je nogal veel. dat maakt wat ik zei verwarrend.
Wat precies empathy is weet ik niet waarschijnlijk dan.

Citaat:
Dat twee dingen overklaarbaar of vaag zijn, wil niet zeggen dat er een verband is...Dat is een verkeerde oorzaak gevolg drogrede
Klopt, wou ik alleen zggen.

Citaat:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Ik wil alleen zeggen dat de combinatie zo voor associaties kunnen zorgen, die niet kloppen, (minder objectief).

--------------------------------------------------------------------------------
huh?
Daar bedoelde ik de drogrede mee te bevestigen.
Zoiets. (beetje vaag gezegd gewoon allemaal, my apologies )

Citaat:
Ik verwar het niet hoor. Ik heb alles duidelijk op een rijtje. Alleen ik denkd at jij de twee zaken niet goed kan onderscheiden, omdat het in de praktijk vaak in elkaar geweefd zit. Ook moet je duidelijk inzien dat een gevoel van iemand anders krijgen iets heel anders is dan zelfeen gevoel geven aan informatie die je krijgt van een ander.
Jaja oke.

Citaat:
ik hoop dat het nu duidelijker is
Jah ok.
Dank u.
  Met citaat antwoorden