Eerst werken aan evenwicht en harmonie met jezelf, daarna kun je heel veel voor anderen betekenen. Je bent niet egoistisch als je eerst aan jezelf werkt, want dan ben je een beter mens voor anderen, en kun je hen beter helpen. Blijft dat evenwicht, dan ben je er dus steeds voor anderen maar meestal moet je door al die invloeden van andere mensen steeds je evenwicht aanpassen, maar zodra dat weer in orde is ben je wwer beschikbaar om anderen te steunen.
Soms moet je je ook voor anderen afsluiten als ze je erg uit balans brengen, dat heb ik gehad, ik werd door iemand zodanig geraakt dat ik diegene wel moest afhouden omdat ik er anders zelf aan onderdoor ging. Ik wist gewoon dat ik diegene niet kon helpen als ik er zelf niet mee om kon gaan.
Citaat:
Wij zijn bezig over helden in school. Wanneer kan je iemand een held noemen ? Misschien als je anderen boven jezelf stelt...
|
Goeie vraag

een held is iemand die met gevaar voor eigen leven iemand anders redt. Hij/zij stelt dus andermans welzijn voor zijn eigen, maar of dat nou verstandig is is een tweede... Het is wel dapper, maar soms breng je jezelf ook in gevaar waardoor er twee mensen gered moeten worden en dan breng je weer anderen in gevaar. Alles heeft twee kanten...