Enkele bericht bekijken
Oud 5 May 2003, 10:00   #8
0Vera
Lid

Standaard

Ik ga 's avonds na een uur of 11 niet meer alleen fietsen, waar het ook is, omdat ik bang ben voor verkrachting. ALs die dreiging er is verdedig ik me al, ook al ben ik misschien iets te vroeg.
Geweld gebruiken als je leven in gevaar is vind ik meer een echte natuurwet aangezien dat natuurlijk je goed recht is. Et zal toch sowieso het laatste zijn wat je doet mocht je het niet overleven, moet je daar dan maar rustig op wachten??

Geweld gebruiken als je eigendom in gevaar is vind ik weer niet goed. Je kunt je dan in een levensbedreigende situatie manouvreren, en je leven lijkt me minder vervangbaar dan je spullen...

[edit] als je de dapperheid in je hebt een ander te verdedigen als je die in nood ziet vind ik ook niet dat je ervoor vervolgd moet worden.
oja en een vluchtende dief beschieten vind ik not done. Hij geeft zich als het ware gewonnen dus waarom moet je hem dan nog straffen? Als hij vlucht vormt hij geen bedreiging meer voor je, al kan ik me wel goed vinden in wat FoL zegt, dat adrenaline veel kan doen met je lijf op zo'n moment.
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)

Laatst aangepast door 0Vera : 5 May 2003 om 10:04
0Vera is offline   Met citaat antwoorden