uithuwelijken vind ik maar weer een voorbeeld van hoe belachelijk bekrompen mensen kunnen zijn. Als jij met iemand gaat samenleven (het huwelijk ingaat dus) moet je dat doen als je ontzettend veel om die persoon geeft, en je hele leven bij hem/haar wilt blijven. Dat moet niet gebeuren omdat je ouders bepalen dat je maar even met een persoon mag gaan trouwen. Dan behandel je je eigen dochter als een ding, dat je maar weggeeft (als ik het goed heb worden alleen vrouwen uitgehuwelijkt). Ik vind dat elke persoon het recht moet hebben om zelf met de man/vrouw van zijn/haar dromen te kunnen trouwen. Dan kies je tenminste zelf ervoor. Met uithuwelijken ben je overgeleverd aan de grillen van je ouders.
In nederland zijn er niet echt regels mbt uithuwelijken, gewoon vanwege het simpele feit dat het niet voorkomt in Nederland. Wat in de Koran staat qua regels zou ik niet weten (ben nog niet klaar met lezen

)
En uithuwelijken lijkt me altijd wel gedwongen, aangezien je een man krijgt aangewezen. Je mag hem niet zelf uitkiezen. Kijk, als ie rijk en een goddelijk lijf enzo heeft, kan ik misschien nog wel indenken dat je dat uithuwelijken best vindt. Maar de realiteit is niet zo.
Conclusie: uithuwelijk...