Onderwerp: uithuwelijken
Enkele bericht bekijken
Oud 7 May 2003, 19:32   #5
FiZz
Guest

Standaard

Uitgehuwlijkt worden kan volgens mij alleen door een voogt. (Meestal is dit de vader aangezien de moeder dit denk ik niet zou willen aangezien die weten hoe het is...). Uithuwlijken is voor zover ik weet verboden in nederland, maar aangezien het meisje meestal niet tegenspreekt is er nix aan de hand (of ze zijn bang voor de vader of vanwege familierespect en dat soort onzin).

Persoonlijk vind ik het echt belagelijk. Soms kan ik me wel voorstellen dat zoiets gebeurd als je bijvoorbeeld erg arm bent en op die manier familie wordt van een rijkere familie (of iets in die trent).

Toen wij in Trukije waren hebben we veel turkse mensen leren kennen (voornamelijk vrouwen), en als je die verhalen hoort, echt verschrikkelijk. Op hun 11e al uitgehuwlijkt worden, en op hun 12 al zwanger zijn en dat soort grapjes. We hebben daar heel erg goede gesprekken gehad. 1 van de vrouwen die wij kenden was weggelopen van haar man (die haar sloeg etc.), en had een soort vereniging voor vrouwen opgericht daar (persoonlijk vind ik dat erg moedig).

Maar echt, die verhalen daar... je wordt er gewoon echt naar van, bijna bang. echt echt verschikkelijk

Waarom kunnen mensen elkaar niet gewoon gelijk behandelen? zucht.... Ik vind echt dat ze dit echt harder moeten aanpakken.... veel harder....
  Met citaat antwoorden