Enkele bericht bekijken
Oud 9 May 2003, 23:44   #22
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Originally posted by Zolena
Wij zijn niet verder gegroeid dan de natuur, het zit schijnbaar in onze natuur dat wij verder zijn gegroeid.
Das een mooie uitspraak waar ik me goed in kan vinden

[edit]
Citaat:
Originally posted by Chatty
..Vrouwen zijn gewoon veel emotioneler/gevoeliger en als wereldleider ofzo moet je juist niet teveel betrokken ergens bij raken en hard zijn. Vrouwen kunnen best mooie toespraken houden en slim overkomen, maar dat is dan ook alles. Bijvoorbeeld in geval van oorlog, zijn er gewoon mannen nodig, omdat die sterker zijn en "harder" zijn. Die kunnen meer onder grote druk werken en zijn niet zo gevoelig als vrouwen dat ze er emotioneel bij betrokken raken...
Ben ik niet met je eens: er bestaan ook 'harde' vrouwen en 'gevoelige' mannen, hoewel ik het erg stereotype-neerzettend vind om hen uberhaupt zo te beschrijven. Er zijn mensen, zowel man als vrouw, die leidinggevende capaciteiten hebben, en vrouwen hebben misschien een zachter karakter, maar dan kunnen ze nog wel regeren, net zo goed als mannen dat kunnen. Vrouwen zijn overigens sterker, das wetenschappelijk bewezen, wij worden ouder dan mannen, en we kunnen kinderen baren enzo
enfin ik wil niet met statistieken gooien, maar ik ben het dus absoluut niet eens met het feit dat 'alle vrouwen te emotioneel betrokken zouden raken'. Dat gebeurt bij een psychologe toch ook niet, en dat zijn overwegend vrouwen die dat beroep hebben. 'Je leert een zekere afstand bewaren, je werk van je afzetten zodra je thuiskomt.' Dat hoorde ik tenminste van een psychologe Zoiets kun je dus leren. En bovendien denk ik dat als er echt belangrijke kwesties zijn waar men over moet beslissen, mannen net zo goed moeite zullen hebben met het van zich af zetten als vrouwen dus dat vind ik ook een loos argument.
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)

Laatst aangepast door 0Vera : 9 May 2003 om 23:54
0Vera is offline   Met citaat antwoorden