Citaat:
Originally posted by 0Vera
is dat onze taak, om hen te vertellen dat ze professionele hulp nodig hebben? die stap moeten ze zelf nemen. En als ze willen praten, prima, maar posten is publiekelijk en publiek kan je 'maken' of 'kraken'. Hoe belachelijk het hier ook klinkt, zo is het wel en als je echt iets kwijt wil moet je t persoonlijk doen vind ik. Niet grootscheeps een thread openen met 'kijk mij eens ik wil zelfmoord plegen, en nu wil ik dat iedereen roept dat ik hulp nodig heb, en zielig ben en dat het leven mooi is...'
daag
|
K ben hier niet helemaal mee eens eig.
Tuurlijk moeten ze de stap zelf zetten als naar professionele hulp, maar alsof dat zo makkelijk is altijd.
Jah voor iemand die alles helder ziet en normaal gesproken sowieso nergens echte problemen mee heeft of van maakt, voor zo'n persoon is het niet moeilijk.
Maar als je nou echt depressief bent, en dat door veel dingen komen wat je denk ik niet moet onderschatten. (maar dat weet je zelf denk ook) en je hebt niet echt iemand waar je terecht kan.
Wat moet je dan doen? door alleen die post van jouw OP dit forum, weten andere mensen dat ze jouw aan msn kunnen toevoegen.
Hoe hadden ze dat dan geweten zonder op forum te kijken?
En wat nou grootscheeps eigenlijk?
dit is toch in het psych forum, met topic's met een subjectnaam erboven. Ik bedoel je hoeft het niet te lezen, je hoeft er niet eens te komen als je het niet boeid enzo toch?
en als je het toch niet boeid of interesseert of dom vind, waarom lees je het dan of post je uberhaupt. Ik bedoel dat is toch allemaal wel beetje dubbelzinnig.
Ik bedoel ik weet dat er een groot verschil is tussen naja "echte" problemen en "de rest" zal ik het maar noemen.
Maar depressief zijn is ook een "echt" probleem vind ik, en oke dit klinkt dom maar zelfs als je depressief bent omdat je goudvis het loodje heeft gelegd moet/kan je zoiets nog wel even serieus nemen in princiepe.
Citaat:
Van mij mag iedereen die ergens ontzettend mee zit, zodanig dat hij/zij het niet meer ziet zitten, me toevoegen op msn, dan ben ik echt niet lullig, en kan ik hen echt wel helpen, dan luister ik, geef ik advies, ik heb er genoeg over gelezen/gehoord/van dichtbij meegemaakt waardoor ik weet waarover ik praat, maar ik vind niet dat je zoiets en plein public moet doen. Gewoon not done. Je confronteert anderen trouwens ook ongrevraagd met de dood op een negatieve manier, vind ik ook nie goed, net als zelfmoordenaars dus die van gebouwen springen
|
Ik vind gewoon als je ergens mee zit dat je dat op zo'n forum als dit moet kunnen posten. Je kan het vrijblijvend lezen.
En diegene die zoiets voor de grap postenn, naja die moeten hun lol der maar uit halen dan.
En aandachtvragers/of interessant doeners, daar is dan sowieso wat mis mee dus die kunnen wel aandacht gebruiken denk ik.
Als je die niet wil geven ben je daar niet verplicht toe op zo'n forum.
Citaat:
ik weet ut, meestal als iemand erover praat dan ziet hij/zij toch wel in dat het echt niet goed is, maar wat als je nou echt depressief bent en je wilt er over praten en je wordt heir compleet afgezeken.. dan kan dus de spreekwoordelijke druppel zijn dan
|
Hier ben ik het ook helemaal mee eens.
Als je depressief bent zie het allemaal niet zo helder meer denk ik en dan kan je wel wat hulp gebruiken misschien.
Het blijft wel een openlijk forum, maar dan kan je nog wel met beetje normaal op reageren,
Net zo als op straat kan je misschien niet blij zijn met andermans problemen maar dan ga je toch ook niet iemand totaal afkraken.
Tenminste ik hoop niet dat er erg veel van die soort mensen zijn hier.